Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Grafikkortsfel- kod 10

green4

Recommended Posts

Hallå där ute...

Nu är det så att jag formaterade om min dator häromdagen och efter det så har grafikkortet börjat att balla ur.

När jag scrollar så laggar allting*

När jag ser på film så är det dålig färgkvalité*

När jag lyssnar på musik i media player och använder " bars " i bakrunden så segar det ner hela datorn, allt laggar..

Först och främst HAR jag laddat ner nya drivrutiner till mitt geforce 8600 GT 512.. allt installeras och datorn startas om.. Men ingenting verkar hända efter omstarten.. i Enhetshanteraren så står det ett stort utropstecken över grafikkortet- in på det och det står " Den här enheten kan inte starta. (Kod 10).

När jag sedan går in i bildskärmen ( högerklick-egenskaper), så möts jag en nästintill tom vy. Det finns bara EN enda flik och det är temaläget där jag kan välja vilket tema jag vill köra på. ex: windows classic eller windows xp..

Någon som vet vad som är problemet?

[bild bifogad 2008-11-04 18:14:45 av green4]

1095686_thumb.jpg

Så nu har jag installerat chipset drivers och startat om datorn, men det har inte hänt något ändå, varken i enhetshanteraren eller i övrigt...

Jag kan tillägga att jag formaterade om datorn pga att jag pillade för mycket med tv-out då både min datorskärm var svart och tvn med..

kan det ha något att göra med det?

[inlägget ändrat 2008-11-04 18:35:54 av green4]

Är det en märkesdator? I så fall, installera alla drivrutiner som datortillverkaren har på sin webbplats.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...