Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkortsfel- kod 10


green4

Rekommendera Poster

Hallå där ute...

Nu är det så att jag formaterade om min dator häromdagen och efter det så har grafikkortet börjat att balla ur.

 

När jag scrollar så laggar allting*

När jag ser på film så är det dålig färgkvalité*

När jag lyssnar på musik i media player och använder " bars " i bakrunden så segar det ner hela datorn, allt laggar..

 

 

Först och främst HAR jag laddat ner nya drivrutiner till mitt geforce 8600 GT 512.. allt installeras och datorn startas om.. Men ingenting verkar hända efter omstarten.. i Enhetshanteraren så står det ett stort utropstecken över grafikkortet- in på det och det står " Den här enheten kan inte starta. (Kod 10).

 

När jag sedan går in i bildskärmen ( högerklick-egenskaper), så möts jag en nästintill tom vy. Det finns bara EN enda flik och det är temaläget där jag kan välja vilket tema jag vill köra på. ex: windows classic eller windows xp..

 

Någon som vet vad som är problemet?

 

 

 

[bild bifogad 2008-11-04 18:14:45 av green4]

1095686_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag installerat chipset drivers och startat om datorn, men det har inte hänt något ändå, varken i enhetshanteraren eller i övrigt...

 

Jag kan tillägga att jag formaterade om datorn pga att jag pillade för mycket med tv-out då både min datorskärm var svart och tvn med..

kan det ha något att göra med det?

 

[inlägget ändrat 2008-11-04 18:35:54 av green4]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en märkesdator? I så fall, installera alla drivrutiner som datortillverkaren har på sin webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...