Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blir min burk schizofren??


Kemono

Rekommendera Poster

I en dator har jag 2 HD med XP på ena och Vista på andra och ett grafikkort (GTX 260) i mitten.

Lirar nu Far Cry 2 och har laddat ner XP drivers för grafikkortet ( man bör göra så sa dom) Jag spelar spelet på XP sidan.

Nu finns det ju även samma drivers men för Vista, men hur blir det om jag laddar ner och installerar dom får grafikkortet spunk då??? Eller hur funkar det??

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två installerade operativssystem? De lever skilda liv, båda bör uppdateras.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när datorn är igång med XP så finns överhuvudtaget inte Vistainstallationen för den och vice versa, så att uppdatera ena OS:et inverkar inte på något sätt för det andra. Så ditt GTX 260 känner alltså inte till någon annan värld än den det för tillfället har vaknat upp i.

 

Men att spela Far Cry 2 under XP verkar konstigt eftersom datorn även har Vista – spelet har stöd för t o m DX 10.1 även om GTX 260 nu inte når högre än DX 10.0.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack alla.

jag hade ingen tanke med att lägga det på XP sidan, har bara blivit så att Vista sidan är jobb/foto/skriv sidan och XP är spelsidan.

 

För övrigt kan jag väl säga att det här med att ha 2 olika OS har sina nackdelar.

Jag valde det bara för att en del spel går inte att köra på Vista och tvärtom

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade ingen tanke med att lägga det på XP sidan, har bara blivit så att Vista sidan är jobb/foto/skriv sidan och XP är spelsidan.

Men borde inte i så fall Vista få vara spelsidan istället? :-) XP har ju varken DX 10 eller 10.1 och kan därmed inte göra följande spel någon fullständig rättvisa:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_10_support

 

För övrigt kan jag väl säga att det här med att ha 2 olika OS har sina nackdelar.

Kan bara instämma. Jag körde också bägge OS:en under kanske ett år men en kort tid efter SP 1 till Vista så fimpade jag XP-installationen för gott. Och vad skönt det är med bara ett OS igen. Så kan ju diskutrymmet nu också nyttjas på ett vettigare sätt.

 

Jag valde det bara för att en del spel går inte att köra på Vista och tvärtom

Var det nåt särskilt spel som inte gick att köra? Har själv aldrig stött på några problem under Vista64 och jag spelar jämt, såväl tio år gamla spel som helt nya sådana.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan faktiskt inte peka ut nåt på rak arm.

Det kanske bara är fördomar.

Jag kommer att flytta Far Cry 2 till Vista sidan

Sen får Vista bli spelsida och XP kanske avvecklad

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...