Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det man minimerar försvinner?


Saura

Rekommendera Poster

Hej.

Har ingen aning om var jag ska posta detta inläggat så jag satte det på det öppna forumet:P

Men e iaf helt ny här och inte så värst duktig på datorer och jag har en fråga. När man minimerar något vad som helst så försvinner det så man måste hela tiden klicka upp det man hade igen.

 

T.ex. Om jag e inne på en internet sida så kan jag inte minimera och sedan klicka upp den igen för då har den försvunnit.

 

Någon som kan hjälpa mej!?:)

 

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Välkommen till forumet Saura!

 

Försök förklara lite bättre...

 

Jag antar att du använder Windows?

 

Ser du "listen" längst ner, med en "knapp" för varje fönster?

På samma list finns även startknappen till vänster och klockan till höger...

 

När du har minimerat ett fönster ska det fortfarande synas på denna list. Är det där du menar att det försvinner?

 

/David

 

[inlägget ändrat 2008-11-03 21:24:57 av David J]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan. tacktack:).

 

Ja du har förstått det hela rätt. När man minimerar så syns det inte på listen utan rutan bara försvinner:S. Har varit inne på aktivitetsfältet och startmenyn och fixat och trixat men problemet verkar inte finnas där:S.

 

Och när man har ett fönster uppe så syns det inte alls där nere, alltså "knappen" finns inte där som den gjorde förr. Den där knappen där namnet stod osv.

 

Hoppas du förstår mej bättre nu. haha allt blev så krångligt:P

 

// sara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror jag känner igen det du beskriver... isf är det en snabb och enkel inställning som jag naturligtvis glömt. Får fråga sonen imorgon, tror hans dator är på det viset, med avsikt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Använder du Windows XP eller Vista? Eller kanske en annan version?

 

Jag gissar att du använder XP.

Det låter som att du råkat ändra storleken på ett verktygsfält så att det "täcker upp" hela ditt aktivitetsfält.

Högerklicka på aktivitetsfältet ("listen" längst ner), och kontrollera att "Lås Aktivitetsfältet" INTE är förbockad.

 

Nu finns "prickade" avgränsare på listen som man kan klicka och dra i. Exprimentera tills du ser "knapparna" för varje fönster.

När du är nöjd kan du markera "Lås Aktivitetsfältet" så att man inte kan råka ändra detta av misstag...

 

Kanske är jag helt ute och cyklar nu? :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte heller till sidan det ligger på...
Kellys Korner är en tillförlitlig sida i sig men visst kan en viss dator bli sämre av ett visst skript.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för din länk!!!!

Jag provade att trycka på rad #240. "Programs Aren't Minimized in the Taskbar" Jag öppnade filen och 3 sekunder efter var allt som vanligt igen. :)

 

Ps. jag använder Windows XP professional

 

// Sara

 

[inlägget ändrat 2008-11-04 23:05:55 av Saura]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...