Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

besiktning av lya


Poker

Rekommendera Poster

har ett par som hyr av mig i andra hand och skall göra en besiktning i egenskap av hyrevärd.

 

Om skador finns som t.ex. fettfläckar vid säng (vanligt) som gör att man måste tapetsera/måla om.

 

Hål i parkettgolv, revor eller 8 st gipsexpander i vägg.

 

finns det då någon mall att gå efter? dvs hur mycket det kommer att kosta mig som måste utföra jobbet alt. låta någon annan utföra detta jobb.

 

Nån som känner till om det finns en mall eller kan tipsa om nån länk?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Smartast är säkert att höra med fastighetsägaren om det nu är en hyresrätt som det handlar om. Fastighetsägaren vet vad som gäller.

 

Är det en bostadsrätt så borde föreningen veta.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns mallar att gå efter, men samtidigt så kan det skilja mellan olika fastighetsägare, vad som tillåts eller inte tillåts, och så kan det skilja mellan en hyresrätt och en bostadsrätt, gör som Stefan tipsar som, kontakta fastighetsägaren eller bostadsrättrföreningen, dom kan ge dig exakt besked.

Börja inte någon besiktning utan att få ett besked.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vår värd kör med efterbesiktning där jag som hyresgäst noterar på min lapp om det finns brister etc.

 

Den nya hyresgästen säger "ja det stämmer" eller så gör han inte det.

 

Mitt dilemma är att jag är hyresvärd eftersom jag hyr ut i andra hand.

Därför är jag på jakt efter ett besitkningsprotokoll som jag inte hittar.

 

Detta så att man inte glömmer sådant som är värt att notera och att det ser bra ut på papper som jag och andrahandshyresgästen skriver på.

 

Är det någon som har eller känner till ett sådant dokument i doc eller pdf-format i form av webbplats där man inte behöver vara medlem etc

 

[inlägget ändrat 2008-11-24 12:44:14 av Poker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...