Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash-gallery PROBLEM?


deficio

Rekommendera Poster

Hej!

Hoppas det finns någon här som är grymt duktig på flash, för jag håller på att bli lagom insane på mitt problem...

 

Såhär ligger det till:

Jag håller på att bygga en hemsida till mig själv, där jag vill ha ett antal gallerier på en och samma sida, som heter "photo.html",

- grejen är bara att jag inte skapar flash-gallerierna själv, utan genom Picasa's "export to html/flash", och där skapar ett galleri med bilder jag valt ut, efter en template jag laddat ner. Detta fungerar utmärkt, men bara om jag vill ha ETT galleri på sidan. Om jag ska ha flera vill den inte samarbeta, därför att Picasa genererar alla gallerier med samma filnamn.. "gallery.xml", som hör ihop med "gallery.swf".. Om jag bara har ett galleri i min rotmapp fungerar det, men om jag vill ha flera går det ju inte att klistra in, eftersom de har samma namn och filerna vill ersätta varandra.

 

Så, jag har läst massor på nätet och försökt dela upp allting i olika mappar.. jag använder samma typ av galleri på sidan "aboutme.html", men där har jag bara ett galleri. No problem. På photo.html vill jag ju dock ha flera.. jag försökte skapa mappar som skulle heta "photo1", "photo2", osv, men gallery.xml och gallery.swf måste vara i samma mapp som "photo.html" för att fungera.

 

Hur kan jag göra för att komma runt detta? Jag kan inte dela upp mina olika gallerier i olika mappar, eftersom alla måste länkas till en och samma html-sida och vara i samma mapp, jag kan inte ha flera olika gallery.xml-filer i samma mapp heller, och jag har misslyckats med att döpa om gallery.xml så att swf-filen hittar den...

 

Om någon har en lösning så vore jag sjukt tacksam!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...