Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med usb


Graylingman

Rekommendera Poster

Igår när grabben min kopplade sin mobiltelefon till datorn klagade han över att det gick så långsamt att visa bilderna i telefonen. Något jag antog berodde på att hans telefon, en Motorola V3I, inte pratade så snabbt med datorn, men jag brydde mig inte särskilt om det. Något senare skulle jag tanka över bilder från minneskort via datorns interna kortläsare, och det gick oerhört långsamt även det. Mycket långsammare än det tidigare har gjort.

 

När jag kollar enhetshanteraren har jag, (i alla fall numera, kanske även tidigare, det vet jag inte) ett gult frågetecken vid Andra enheter och ett frågetecken med utropstecken under det, vid USB Device. Nåt verkar ha hänt med USB-anslutningarna och hastigheten.

 

Tips, någon?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du i enhetshanteraren hitta rätt på dess Enhetsinstans-id?

Ser ut ung. så här: PCI\VEN_8086&DEV_27C8&SUBSYS_01D11028&REV_01\3&172E68DD&0&E8

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ser ut såhär:

 

USB\VID_0BF8&PID_100F\5&365B4D2E&0&3

 

För övrigt är jag inte längre säker på att det går så långsamt att ladda över bilder från minneskortet, men faktum kvarstår. Fråge- och utropstecken finns kvar, och det borde de väl inte göra om allt är okej?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåt sånt har jag över huvud taget inte sett. Hursomhelst upplever jag inte längre nån långsamhet, så jag tror jag lägger ner felsökningen och fortsätter leva med utropstecknen.

 

Tack i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...