Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt moderkort, datorn startar inte..


Subiie

Rekommendera Poster

sedär, ett förslag till lösning :) Funkar inte det råder jag dig ändå att testa att nätagget lever som tidigare beskrivits

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag böjde ett gem och stoppa in den i den gröna och sen den andra änden i den svarta bredvid och sedan tryckte jag på strömbrytaren. Ingenting hände.. Om man dammsugit precis utanför agget för att få bort eventuell damm från fläkten inuti den kan agget ha gått sönder då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om inte ens fläkten i aggregatet går igång skulle jag tro att det är färdigt för återvinningen... du kan ha sabbat själva fläkten i det och det var en anledning till att jag föreslog att du skulle testa att se om det drar igång diskar men jag hyser inget större hopp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njae inte jag heller.. Drar ju varken igång med de gamla eller nya moderkortet.. Jag får dra o köpa en ny imorrn då :/. Den är ju trots allt mer eller mindre 3 år gammal. Kanske var dags för ett byte iallafall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina små tips för nytt nätagg:

 

a) 24-pinnars :)

B) lägg en hundring eller två mer än du tänkt på det. Behöver kanske inte vara en Ferrari men en Audi lönar sig i längden...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla vad t. ex. en Antec med motsvarande Watt kostar så förstår du vad jag menar. Prexis den där modellen har jag två liggande av som jag inte kan ge bort :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns de nån länk du kan ge till Antec PSU'n? Hittar inte på Webhallen =/. Bara för enorma priser. Måste köpa annat också så kan inte lägga ut hur mycket som helst på PSU tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här t. ex. http://dataparadiset.com/prodinfo.aspx?pid=114556

 

Jag säger inte att detta är det bästa aggregatet eller det bästa priset men det är oändligt mkt. mer prisvärt än den Deltaco du kollade på webhallen; den gör det ett nätagg ska: levererar stadig ström. Dessutom trevligt med att bara koppla in de sladdar man behöver istället för att ha en enda fet härva från aggregatet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du bor i nollåtta, som jag, kan du knalla in där vilken dag som helst :) Jag råkar bo i Solna och har upptäckt att dom dels har bra priser och dels är både trevliga och kunniga. Behöver jag något brukar jag ringa på förmiddagen och kan i allmänhet hämta det samma eftermiddag. Värt ett par ev. tior på priset för mig :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yepp jag bor i Stockholm. Jag kör på en Antec om Deltaco är så dåliga som du säger :). Vart ligger Dataparadiset någonstans? Hittar inte "Butiksinfo" på deras sida tyvärr >.<.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säger inte att deltaco är dåliga men att i jämförelse med riktig kvalitet så är det inget jag skulle välja med tanke på den ganska lilla prisskillnaden, och då erbjuder jag mig ändå att sälja dig ett deltaco för halva pengen :)

 

Dom ligger på Råsundavägen i Solna, nere vid kanten av Sumpan (finns under"Kundtjänst"). Ring och kolla vad dom har att föreslå vetja, köpte mitt nya agg där för 2 veckor sen och såg efteråt på prisjakt.nu att dom var billigast i landet på det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bara upp tel. nummret på "Kundtjänst" men jag får ta och åka till Råsundavägen imorrn då :).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ring först och hör vad dom har på hyllan eller hur lång tid det tar att få hem det. Tror dom får just Antec från Gbg så det tar nån dag men dom kan ju ha motsvarande hemma. Själv är jag så glad att jag äntligen skippade dom billiga fabrikaten... är som billig hifi ungefär, massor av effekt men inte särskilt länge

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jo, man får ju lägga ner lite extra på en dator så den inte skiter sig mitt i allt. Ska ta mig till Råsundavägen imorrn, vet du deras öppettider?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror själva butiken är öppen 10-18 men som sagt, ring och snacka med dom. Kristian och Robin tror jag dom heter som jag brukar konsultera.

 

Ska du åka kommunalt tror jag närmsta T-bana är Näckrosen. Säkert att du inte vill ha en äkta Deltaco från mig för säg... 150 spänn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir skjutsad :). En äkta Deltaco, hmm.. Äkta skit? (hehehehehehhehehehehehe xd). Ne men jag tror jag lägger på dom där extra 150kr om jag då slipper alla jävla onödiga sladdar, plus att de blir lite mer kvalité på de hela. Om de fortfarande inte funkar med ett nytt aggregat så måste jag kunna lämna tillbaks den också :).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som dom flesta datornissar tror jag inte dom sitter med stora lager på hyllan, därför jag föreslår att du ska ringa först. Är du desperat att testa ditt nya mobo kan du få låna ett funkande Deltaco av mig :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag ringer väll först. Men antar att dom inte är dom ända med de Aggregatet? Adda mig på msn istället: subiie@hotmail.com börjar bli drygt o posta inlägg här hela tiden :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är nog för privat för msn :) Nä, finns säkert många agg av den kalibern och i den prisklassen, kolla på prisjakt, men jag tycker det är ganska prisvärda leksaker. Nu... sova. Natti

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...