Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

outlook web access...

gsson

Rekommendera Poster

Hej!

Vi håller på och fixar med Small Business Server 2003 och vi kan nu komma in på vår outlook web access.

Det går hur bra som helst för oss att kolla vår mail men bara en av oss kan _svara_ på mailen.

Personen som kan svara på mailen sitter på en dator med XP som OP, medan jag sitter på Vista.

Det som händer för mig är att själva text-rutan där meddelandet skall skrivas ser ut som när en bild inte kan visas, där är bara ett litet kryss i övra vänstra hörnet. Jag kan dock ändra och skriva i rutan "ämne".

Jag har försökt att svara på ett mail där jag bara ändrat "ämne" och inte brytt mig om att skriva något meddelande, när jag trycker på "skicka" så står där att rutan kommer att stängas ner och frågar om jag verkligen vill göra detta.

När vi loggar in på web access genom HTC touch dual mobilen så fungerar det även här att kolla sin mail. Men när jag ska skriva ett mail så frågar den efter inloggningsuppgifterna igen, och när dessa har skrivits in så går den tillbaka till meddelanderutan men inget blir skickat, försöker jag igen så kommer inloggningsrutan fram igen.

Från datorn kan jag skicka mail, men jag kan fortfarande inte skriva något meddelande, bara ändra ämnet. Och svara på ett mail går inte alls.

Jag är inte haj på datorer som ni märker och svenskan blir som den blir pga min bristande kunskap om allt vad att sätta upp servrar och dylikt heter, för detta ber jag om ursäkt.

Väldigt tacksam för svar

/ Marcus

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan även tillägga att jag lyckades _skicka_ iväg ett meddelande från HTC mobilen precis. Den vill logga in på "nätverket" hela tiden och jag får skriva in lösenordet hela tiden och där står access denied. Sen av någon anledning så fungerar det bara.

*edit*

Inga svar, aja...bumpar o lägger till en grej en sista gång då. När man precis startat om mobilen och går in på outlook web access så går det _alltid_ att logga in, första gången vill säga. Den vänstra spalten med inkorg,skräppost,alternativ etc kommer alltid fram. Rutan till höger sker det olika med varje gång. Ibland står där direkt "access denied" och ibland så ser man inkorgen med nya meddelande som det ska göra.

Men direkt du börjar trycka i menyn, tex på alternativ (eller vad som) så kommer en ruta fram där det står "logga in på nätverk" där man ska fylla i namn, lösen och (alternativt?) domän. Detta kan man sitta o göra 20 ggr irad, det blir fortfarande bara access denied. Har kunnat komma in kanske 2ggr.

Även när man trycker på logga ut så vill den att man ska logga in på nätverket, vilket inte fungerar.

Stänger jag ner explorern för att sedan starta om den och försöka gå in på web access så kommer logga in på nätverk fram och det blir access denied när man försöker logga in.

Det enda sättet för att komma in på web access är att starta om mobilen.

/ Marcus

[inlägget ändrat 2008-10-31 14:33:39 av gsson]

[inlägget ändrat 2008-10-31 14:36:31 av gsson]

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...