Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton


BroderH

Rekommendera Poster

Hej

 

Har förstått att olika virusprogram är olika bra på att hitta virus. Själv har jag Norton, är det bra? Rekommenderar ni något bättre?

 

Jag upplever att datorn är seg, och har blivit segare det senaste året. Tips på att göra den lite snabbare? Brukar köra diskfregmentering regelbundet, och Norton virussöker varje vecka.

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Alltid svårt att rekommendera och peka ut antivirusprogram som bäst och bättre. Det du får göra är att tanka hem en trial av något köpeprogram och prova om det fungerar på din dator och system först.

 

FSecure har ju gott rykte om sig t ex.

 

Annars finns Avast som jag använder själv. Det är gratis, men du måste registrera dig och få hem en licenskod via epost. Utan registrering fungerar Avast bara 60 dagar.

 

Du kan ju kolla vidare här:

http://www.av-comparatives.org/

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton version 2009 sägs skall vara snabbare när det gäller att söka

igenom burken,och vara mindre resurskrävande än sina föregångare.

 

Men är du ute efter ett riktigt resurssnålt antivirusprogram,så ta en

titt på NOD32. http://www.nod32.se

 

[inlägget ändrat 2008-10-30 18:38:51 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill du ha ett minnesnålt och dessutom gratis antivirus program så är avast att rekomendera.

 

jag instalera det på min gamla 98 dator (som nu är slängd) och det fungerade bra, segade inte ner datorn myckt alls, för att vara så gammal!

 

Även fast det var en p3'a på endast 500mhz och bara 128 MB ram så fanns mycket resurser kvar till övriga rpogram.

 

på min 2 åriga gamla datorn så känns inte avast särskilt krävande heller, tar kanske 10-20 sec extra att starta daton änn utan antivirus program alls, men definitivt snabbare än med gamla norton 360.

 

På brorsans nya dator med en 3 kärning procesor och 3 gig ram så märks det egentligen ingen skillnad alls, han hade norton tidiare men då det är en trekärning procesor i datorn så märks ingen nedsegning med norton vs avast, för då hans program max kör på 2 kärnor så är den tredje ledigt till antivirus system, indextering mm !

 

Jag upplever att datorn är seg, och har blivit segare det senaste året. Tips på att göra den lite snabbare?

jo utan en omformatering då och då, och lite mera ram minne någon gån ibland så blir det lätt så.

 

om du inte vill formatera om datorn så kan du ladda ner glary utitle, det rensar registret efter fel, skräp mm, och lite mera så datorn blir snabbare och startar snabbare, programet har även andra funktioner som optimerar windows ! gratis !

 

PS. kolla noga vid instalationene så du inte instalerar dera reklam insticksmodul !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...