Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera Panda Antivirus Pro 2008


Puttrik

Rekommendera Poster

Hej!

Jag köpte Panda Antivirus Pro 2008 på nätet. Fick hem programmet med alla koder i inboxen, laddade hem programmet och körde installationen. Inledningsvis funkar allt fram till efter att minnesskanningen är klar och själva programmet skall installeras. Då dyker följande felmeddelande upp:

 

Fel vid överföring av funktion

Funktion: NT

Filgrupp: ResidenteFicherosNTPAV

Fil: C:\Windows\system32\PAV\

Fel: Åtkomst nekad

 

Samma felmeddelande dyker upp oavsett vilken av de tre typinstallationerna jag väljer, har inte testat att installera på alla språk som är möjliga, men svenska, engelska eller portugisiska ger samma fel. Jag har stängt av alla funktioner som kan tänkas påverka installationen som tex windows defender, brandvägg etc etc. Tidigare körde jag McAffe som är avinstallerat.

 

Jag har kollat nätet så gott det går och fler personer verkar ha haft samma problem, men ingen har levererat ett endaste förslag på lösning tyvärr. Vad jag vet betyder "ficheros" filer på portugisiska.

 

Hjälp

 

[inlägget ändrat 2008-10-30 16:50:37 av Puttrik]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn är en bärbar Acer TravelMate 5520 med Windows Vista Home Edition och jag är administratör och jag har även testat att köra intsallationen där jag specifikt kört programmet som admin.

Pandas kundsupport vägrar acceptera de loginuppgifter jag fått så jag kommer inte åt supporten som ENDAST finns på nätet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ladda ner UNINSTALLER_09.EXE från deras sida och kör den. Ta bort alla kataloger etc som har med mcafee att göra, kolla att ingen av dess processer lever och installera om Panda

 

[inlägget ändrat 2008-10-30 17:14:26 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Japp... nu funkade det att få igång Panda! =) Men det strulade en del, dessutom vill datorn köra ett reparationsprogram varje gång man startar den nu, ett program som kommer fram till att det inte går att göra något och så kör det om. Man måste aktivt välja att inte köra det programmet för att få igång Vista... rätt störigt.

 

Tack för hjälpen, men minus till Panda för strulet och för bestående men av datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...