Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Blåskärm, gt72ubus.sys


mrlyden

Rekommendera Poster

Hej! Hade problem med min förra dator att jag fick blåskärm så jag beslutade till att köpa en ny. Redan två dagar efter fick jag första blåskärmen och sen hade fortsatt.

 

Så här står det i problemrapporten:

 

"Problemsignatur

Händelsenamn: BlueScreen

OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3

Språkvariant-ID: 1053

 

Filer som bidrar till att beskriva problemet (en del filer kanske inte längre är tillgängliga)

Mini102908-02.dmp

sysdata.xml

Version.txt

 

Visa en tillfällig kopia av dessa filer

Varning: Om problemet orsakades av ett virus eller något annat säkerhetshot kan datorn skadas av att du öppnar en kopia av filerna.

 

Extra information om problemet

BCCode: d1

BCP1: FFFFFA8107B396E0

BCP2: 0000000000000002

BCP3: 0000000000000000

BCP4: FFFFFA6006E0F081

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1"

 

I själva meddelandet står det något med GT72ubus.sys. Jag har sökt lite på internet om det och det verkar ha med mobilabredband att göra, som jag har. Mitt mobila bredband har krånglat lite och ibland bara det tappar anslutningen fast det står i själva bredbandsrutan att jag är ansluten. Det kommer även ibland upp felmeddelanden där det står att En konflikt med en ip-adress har hittats.

 

Kan blåskärmen ha något att göra med mitt mobila bredband? Ska tillägga att jag även hade det mobila bredbandet på förra datorn där jag hade samma problem.

 

Jag har Windows Vista home premium om det kan vara till någon hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat med att avinstallera sådant som har med ditt mobila bredband att göra och sedan installera från början?

Har du kollat att du har senaste versionen av den programvaran?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har samma problem och har gjort allt tror jag : uppgraderat drivrutin - program ; installerat om ; kört på annan dator ; med och utan XPP SP3 ; verkligen stängt av med "Säker borttagning..." etc.

 

Men det tycks vara så att när flera USB-enheter används så händer det konstiga saker. Jag har inte kollat om något krockar och vet inte om jag har kunskapen heller men jag har märkt problemet med andra USB-enheter någon gång, att de kan hänga sig om flera används samtidigt - upplever jag.

Eller ?

 

Här hade jag använt en USB-accesspunkt samtidigt, även om de inte var aktiverade på samma gång. Möjligen kan det ha ställt till det, men jag vet inte förrän jag kollat lite mer systematiskt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...