Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med internetuppkopplingen


Yay

Rekommendera Poster

Hejsan!

för en stund sen försökte jag ta bort IE7 från min stationära ( genom läggtill/ta bort windows komponenter ), efter det så startade jag om datorn. När jag startade den igen så står det att min internetanslutning är "begränsad eller ingen anslutning alls". Jag höll på att mixtra lite med felsökare och inställningar ett tag och när jag ändrade ip, nätmask , gateway och dns från "erhålls" till att skriva in uppgifterna manuellt. Då stod det att jag var ansluten till internet. Men jag kommer endå inte ut på internet, msn säger att min Standard gateway är offline. När jag ändrar tillbaka till "Nätverksuppgifter erhålls" så går anslutningen tillbaka till begränsad igen.

 

snälla hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag väljer "nätverksadress erhålls", då anslutningen blir "begränsad eller ingen anslutning" säger msn att in DNS server inte kan identifiera ip-adresser, eller att mina brandväggs eller proxyinställningar kan vara fel, dock hittar jag inget.

 

edit: nu har det hänt lite konstiga saker som t.ex. att ipconfig/all visar konstiga siffror t.ex. 22ddd0000^^^^^^****%% och min fysiska adress är FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF , och ca en gång i timmen så kommer det upp 2QK***.exe var tvungen att stänga ner, bla bla rapport.

kan det ha ngt med en brandvägg att göra? innan problemet kom så laddade jag ner COMODO firewall, jag trodde att jag hade fått bort den men t.ex. limewire kan inte öppnas p.g.a att ngt blockar den, antagligen en brandvägg, även när windows xps brandvägg.

 

[inlägget ändrat 2008-10-31 11:33:04 av Yay]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...