Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

World of Warcraft fryser


Malifiecent

Rekommendera Poster

Hej! (Jag skriver å min brors vägnar)

Jag har ok koll på datorer, jag har spelat wow själv ett långt tag, i samma nätvek som numer min bror lirar. Han har en grym dator, Nvidia Geforce 8800GT, 3800+ processor (tror ja), 2-4 gb ddr2 ram osv.

Allt e ju långt över vad som krävs för wow.

 

Grejen e (som den oxå var för mig) är att han sitter på ett trådlöst nätverk (Netgear). För ca en vecka sedan kunde han inte ens ladda ner patchar till spelet för datorn re-boota. Det felet hade jag med, nu har jag dock fixat så att han kan ladda ner patcharna. (Genom att installera drivrutiner till nätverkskortet, den trådlösa nätverksadaptern (USB), öppnat upp de rekommenderade portarna på Routern samt uppdaterat routern. PJUH!

då det var gjort funka ju patcharna (dvs. wowDownloader funka) men tror ni inte nu att spelet fryser efter ett tags spelande...

Jag känner mig helt handikappad, passade även på att uppdatera grafikkortet och moderkortet åt honom, då jag ändå var där.

 

Snälla snälla, har ni någa förslag!? för jag har helt slut på idéer.

(Och förslag på; "Skaffa trådbundet hemmanätverk" det ska ni inte ta med mig, men ta gärna upp det md mina päron GLHF! =P)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...kunde han inte ens ladda ner patchar till spelet för datorn re-boota.
vadå startade datorn om när du laddade ner patchen ??

låter helstört, virus ?? du har väll antivirus skydd samt kollat efter virus ??

 

själv köpte jag en billig 54Mb usb dongel till brorsans nya dator som var en våning upp från routern, att internetta på våra sega 0.25Mbits lina var inget problem men så fort jag drog en fil från den andra datorn större än typ 2MB så DOG !! internet och jag fick dra ut dongeln och stoppa i den igen, då fungerade allt bra igen, tills jag försökte dra någon fil och samma sak hände, det blev tillbaka till elgiiganten och lämmna in den, och drog en sladd... hade inte råd med en såndära dyr N router + motagare...

 

vad jag försöker säga är att det kan vara usb dongeln eller routern som är av dålig kvalitet och inte fungerar bra, testa köp en motagare från elgiganten och se om det går bra då ! om inte så är det bara att lämna tillbaka den !

 

angående trådbundet, du kan ju testa med en sladd, bara för att utersluta om det an annat än trådlösa förbindelsen det är fel på...

 

sen så undrar jag, om ni har tillräckligt med bandbredd för att wow ska klara sig ?? är ni flera som andvänder internet så kan routern prioritera film, voip mm högre än WOW och då kan det lagga om inte ni har tillräckligt med bandbrädd kvar till WOW.

 

föresten...

 

Har han en enkelkärnig amd 3800+ processor med ett 8800gt ??

låter som att processorn kan vara en STOR begränsning utav prestanda, jag har en 3000+ och den begränsar mitt mycket klenare grafikort, ett 8600gt, så ett 3800+ med ett 8800gt känns aningen konstigt.

 

är det så att han har uppgraderat grafikortet i datorn utan att tänkt på att ett sådant kort drar mycket mer än vad tidigare kort gjort ? för har man ett klent nättagregat så kan datorn få tillfälliga lagg då man spelar, då grafikortet får för lite ström. det kan även förklara varför datorn startar om då och då...

och ett för klen nätagg kan börja brinna och om du har otur ge ojämn ström så att dina komponenter slits snabbare och ännu oturligare nog ge dem en "nåda stöt", så dem går sönder.

 

[inlägget ändrat 2008-10-29 18:44:50 av gurre g]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...jag har en 3000+ och den begränsar mitt mycket klenare grafikort, ett 8600gt, så ett 3800+ med ett 8800gt känns aningen konstigt.

I min vetgirighet har jag prövat 3400+ tillsammans med 8800GTS 640MB (vilket presterar nästan som det nyare 8800GT) som i 3DMark03 gav omkring 26000 poäng. Inte illa för en konfig vars processor köptes för snart sagt fem år sen. :-)

 

3800+ samt 8800GT passerar därför sannolikt 26000 poäng vilket ändå innebär en helt okej spelprestanda...

http://www.futuremark.com/download/3dmark03/

 

P.S. Minnesmängden var 1.5GB DDR400 (single channel). Och 3DMark06 gav förresten med samma prylar ca 5900 poäng varför Malifiecents dator lätt passerar 6000... Vilket innebär att spel som exempelvis Oblivion inte skulle vara något problem alls för den och ännu mindre är World of Warcraft det.

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-30 10:33:19 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...