Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara fil - gör detta automatiskt för denna fil i fortsättningen?


DJJ

Rekommendera Poster

Är det någon som kan hjälpa mig med en (jag förmodar) inställning till Windows XP och Firefox? Observera Firefox är den webbläsare jag använder.

 

 

 

När jag laddar ner en rapidsharefil så händer följande. Jag klickar på rapidsharelänken. Det aktiverar så att en ruta öppnas och i rutan står där

 

Vad vill du att Firefox gör med denna fil?

 

Jag får upp två alternativ 1 Öppna med eller 2 Spara fil

 

Jag kan dock inte kryssa i rutan där det står Gör detta automatiskt för denna filtyp i fortsättningen eftersom rutan är "avaktiverad/skuggad"

 

Min fråga är - kan jag på något sätt göra så att Firefox spara ner mina filer per automatik när jag klickar på tex rapidsharelänk? Är det någon inställning som bör göras? Vilken i så fall?. Tack på förhand.

/DJJ

 

PS! Det kanske av olika anledningar inte är att rekommendera att ha den eventuella funktionen på - men jag behöver den i mitt yrke så vänligen hjälp.

 

[bild bifogad 2008-10-29 10:41:18 av DJJ]

1093921_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog bort mitt svar med tanke på vad det är för filer du försöker ladda ner så får du söka hjälp av någon annan.

[inlägget ändrat 2008-10-29 10:49:11 av gip]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan gjort som ovan - men det fungerar ej.

 

Jag har under fliken Allmänt ställt in att det ska sparas ner till skrivbordet (oavsett fil) och så har jag även under fliken PROGRAM valt "spara fil" för var olika typer av program; mp3, zip, jpeg, winrar osv

 

men fortfarande får jag frågan ställd Var jag vill att filen ska sparas?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...