Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Betallösning


gelki

Rekommendera Poster

Har letat och inte funnit en lösning på hur man betalar med kreditkort. Då menar jag inte en lösning där kunden betalr via ett betalfönster från DIBS eller POstens betalväxel.

 

Problem:

Anta att man vill att en kund ska kunna betala en förskottsfaktura på fler än en sätt. Han ska kunna betala den till en Bankgiro , ett konto nummer o.s.v. där kunden uppger referensnummer. Ja ett OCR nummer som butiken genererar. Anta nu att vi vill öka kundens betalningssätt och inte vill att han faxar sitt kreditkortsnummer till oss för att vi ska dra ett belopp från kundens kort. T.ex från hans visa kort. När vi skickar ut en förskottsfaktura med epost till kunden så får han där i ett OCR nummer samt ett belopp som hjan måste betala in för att vi ska kunna leverera en vara. Min fråga är kan man skicka med ett betalfönsterlänk till kunden där beloppet och referensnummer redan är i fyllt. Kunden fyller i sina kreditkortsuppgifter och en transkation genomförs. Är det någon som vet någonting mer om detta?

 

Kolla denna under rubriken länkbetalning:

http://www.censeo.se/testing.asp

Det är närmaste jag hittat men så ska detta fönster vara kopplad till Postens betalväxel.

 

Gör så gott du kan. Det du inte kan köper du :-)

 

[inlägget ändrat 2008-10-29 06:59:54 av gelki]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...