Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Div på glid


IvanB

Rekommendera Poster

Vad är det som trycker hela sidan åt höger i FF på www.bellangegalleri.com, klicka på kulturutbyte. Klicka på vilken blå knapp som helst, ligger all innehåll under knappsatsen utanför skärmen. Varför?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte att något glider i IE7 eller FF3 iaf.

 

Men du bör ta en titt på din css där du har en del dubbla id-selektorer samt att du blandar måttenheter hej-vilt.

För ett effektivt arbete är optimering ingen som skall "komma sen" utan något som man gör innan man lägger upp något publikt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att jag ville färdigställa allt innan jag la ut den. Jag trodde att den var klar, åtminstone strukturen. Utseendet och innehållet är långtifrån klart, men det beror på omständigheter som jag inte rår över och inte hör hit.

Jag har tagit bort de dubbla selektorerna som jag har hittat. Sidorna jag klagade på hamnade på plats. Tack för det.

Nu har jag fortfarande två sidor "på glid" och jag kan inte hitta orsaken. Det märkliga är att de glider inte ut ur skärmen på Linux Ubuntu, däremot de är helt ute på en annan dator, på Windows XP. Sådana skillnader har jag aldrig hört talas om. I båda fall har jag FF.

Det är 3 sidor jag talar om: Kursveksamhet i lodrätta menyn, sedan Konstskolan och Måleri i horisontella menyn på www.bellangegalleri.com.

 

[inlägget ändrat 2008-10-29 16:54:10 av IvanB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade fixa det! Jag ändrade float:none till float:left och den gled in i sin plats.J

ag tycker fortfarande att det är märkligt att FF på Linux tolkar det annorlunda än FF på WinXP.

Är det en känd fenomen eller är det jag som upptäckte det?

 

[inlägget ändrat 2008-10-29 18:29:20 av IvanB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...