Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Cisco Router 1812, total återställning


Pro-100

Rekommendera Poster

Jag har glömt lösenordet till min Cisco Router 1812. Jag skulle vilja göra en total återställning, som var innan den togs upp ur kartongen. Mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bör finnas en knapp för återställning till leveransvärden på baksidan. Den är märkt Reset. Låt spänningen vara på och håll knappen inne minst 10 sekunder. Inloggningsupopgifter bör stå på undersidan, t ex 192.168.1.1 och admin + admin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flora - nu var det var en Cisco-router.... inte Netgear, D-Link, Linksys, etc ;) Det du skriver stämmer utmärkt på de flesta prylar mot privatmarknaden. Cisco har dock inga produkter mot det segmentet (deras märke mot den marknaden heter Linksys).

 

 

Det bör finnas en knapp för återställning till leveransvärden på baksidan. Den är märkt Reset

 

Nej, har aldrig funnits ngt dylikt på 1800-serien http://www.cisco.com/en/US/docs/routers/access/1800/1801/hardware/installation/guide/01_hw.html#wp1114388

(o såvitt jag vet aldrig på en Cisco-router överhuvud taget....).

 

Inloggningsupopgifter bör stå på undersidan, t ex 192.168.1.1 och admin + admin.

 

Knappast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...