Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ASUS P5Q Pro ?


hansake

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag har uppgraderat min datorn med nytt moderkort, ASUS P5Q Pro, Intel Pentium 2,5GHz dual core E5200, Corsair Twin 1Gb XMS2 DDR2 samt ett MSI NX8600GT grafikkort. Till det har jag anslutit en IDE disk på 160Gb som jag hade på gamla datorkonf. med XP på. Men, nu kommer inte datorn igång....

 

Windows börjar ladda, men efter en par sekunder så får jag blåskärm och ett meddelande om att kontrollera att HDD är ansluten, att det finns op.system på den och att den är rätt terminerad?

 

Vad har hänt, någon som har en trolig förklaring?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows får spel om du byter moderkort utan att göra om installationen. Drivrutiner mm. laddas för det kort som fanns i första installationen. Du kan lägga till drivers för det nya kortet men det är bättre om du installerar om Windows.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen i klubben :) Lyckades med det för en månad sen när jag bytte moderkort i grabbens dator (samma GPU dock), var bara att installera chipset drivers et al från asus så fungerade det. Igår skulle han få en disk av mig... and all hell broke lose. Efter ett par timmars meckande gav jag upp och installerade om från scratch :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...