Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Kritisera hemsida

gavlealex

Recommended Posts

Hej. Jag önskar att om du skulle kunna kritisera lite på min hemsida. Den är ännu inte 100% färdig men går åt rätt håll. Det är bättre om du kritiserar för mycket än för lite.

Jag tackar i förhand.

Adressen till hemsidan är http://anomedia.info.se

hej

lång laddtid....

innehållet "hoppar" omkring under tiden det laddas.

text som .jpg oläsligt.! ta bort.

hur stor är bakgrundsbilden? ta bort.

förminska bilder (ex. 016.jpg är på 1024*772 och förminskad på sidan till 200*151)

tecknade bilder brukar vara bättre som .gif (ex. OmdomeGT1.jpg)

Hej gavlealex, du måste ha fixat till sidan enligt Jags rekommendationer för laddtiden var minimal för mig. För att hemsidan och, inte minst, företaget ska ge ett trovärdigt intryck bör språk och meningsbyggnad vara korrekta i texten. Det tycker jag du har lyckats hyfsat med. Här är mina rättelser:

1) Nu har du som kund chans att komma med idéer...

2) att vi gör så här i början (i början = två ord som ska skrivas isär)

3) Det ger dig som funderar på att bli kund hos oss möjlighet att få produkter du vill ha. (Den mening som nu står på hemsidan är alldeles för krånglig. Att skriva att kunden ska bli mer tillfredsställd utgår från att kunden redan är nöjd/tillfredsställd.)

4) skräddarsydda hemsidor, lönebeskedssystem (Det är ju systemet och inte ett lönebesked kunden får.)

5) reklam- och andra marknadsföringsfilmer. OK, du kan skriva reklamfilmer och andra marknadsföringsfilmer men det sista ordet får inte särskrivas som två ord. Däremot kan du klämma dit ett bindestreck, marknadsförings-filmer, så bara ordet filmer hamnar på nästa rad.

5) tidomat är bara ett ord och ska skrivas ihop.

6) webbshop stavas med ett p.

7) Byt ut vårat mot vårt! (Vårat låter litet barnsligt i detta sammanhang och ni vill väl bli tagna på allvar?)

Dessutom tycker jag ni ska ta bort bokstaven n i ordet den i "lovar en kundtjänst som konkurrerar med den bästa". Annars tänker läsaren: Vilken då? Vilken kundtjänst är den bästa?

De bästa (skriv inte dom bästa) är ett lagom otydligt reklamspråk som ingen hakar upp sig på.

[inlägget ändrat 2008-10-28 01:53:25 av mbgtmari]

Oj, det var ett riktigt långt svar du.:thumbsup:

Jag får absolut tacka för dina åsikter och kommer så klart gå igenom allting och byta ut det mesta. Jag får tacka så mycket...

:thumbsup: Alexander Engvall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...