Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis PDF editor?


april3

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag behöver göra ett par "proffsiga" pdf cataloger. Har kollat på nätet och hittat en del gratis versioner men ingen av någorlunda kvalite!

 

Man tycker att det borde finnas alternativa gratis program med hyfsade kvalite men jag hittar inte något!!!

 

Jag behöver texta, eventuellt sätta logotypen som Vatten märke på bakgrunden och kanske t.o.m lägga dit en och annan bild!

 

Jag har flera Printa-till-pdf-format program men ingen av dom är editorer utan converter.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill du editera själva PDF:en? Om den ser ut precis som förlagan borde det väl inte spela någon roll vad det är för format på källan.

 

Mig veterligen är det bara Adobes egna program som jobbar direkt med pdf som "native filformat". OpenOffice3 tycker jag personligen gör ett utsökt jobb när man tillverkar pdf:er, oavsett vilken del av sviten som gör det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta av oss gör layouten i OpenOffice eller LaTex och sedan sparar vi som pdf.

Pdf är ett distributionsformat ungefär som när man skickar postscript till tryckeriet.

 

Foxit har iof en pdf-editor man kan prova gratis i 6 månader som är rätt smidig.

Rätt bra när man skall kolla vad avsändaren ändrat i dokumentet :-)

 

Men det är den enda gången jag kan se användning av en pdf-editor

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...