Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad händer med norton när XP ominstalleras?


teorbek

Rekommendera Poster

Hade tänkt ominstallera Xp idag och rensa hårddisken från all skit, undrar bara vad som händer med mitt virusskydd Norton 360. Vet inte om jag har några kontouppgifter kvar till det, undrar om jag på något sätt göra en backup av programmet och sätta på en hårddisk?

 

/Teorbek

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du installerar om Windows formateras din hårddisk,då raderas även

ditt Norton,så se till att ha Internetuppkopplingen stängd när du installerar

om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men jag förstår inte riktigt, jag vill att allt ska raderas på hårddisken men kan jag kopiera norton-mappen (eller vad den nu heter) till en extern hårddisk och sen överföra den till datorn efter ominstallationen och köra norton som vanligt igen? Är ingen höjdare på datorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kan jag kopiera norton-mappen (eller vad den nu heter) till en extern hårddisk och sen överföra den till datorn efter ominstallationen och köra norton som vanligt igen?
Nej, programmet måste installeras på nytt på vanligt sätt. Du måste ha installationsskiva eller ladda ner en installationsfil från Symantec (eller hur du gjorde från början).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tackar. har behållit en installationsfil från norton. får se om det funkar.

 

tack för alla svaren

 

/Teorbek

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Norton Forum Assist Team

Hej Teobek,

 

 

 

Jag heter Peter och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.Å Symantecs vägar ber vi om ursäkt för dina problem. Vi har skickat vidare ditt problem till Symantec och fick följande lösning:

 

 

Om man vill ominstallera XP måste man ladda ner N360 igen och aktivera det igen med produkt nyckeln. Den finner man här:

http://liveupdate.symantec.com/upgrade/N360S200SW.exe

N360 ger även en möjlighet att göra en backup av datan online genom att öppna: Norton360 product->Backup->Backup my files now

 

 

Var snäll och prova om det hjälper dig med ditt problem. Det vore jättefint om du kunde ge oss lite feedback efteråt.

 

 

 

Med vänliga hälsningar,

 

Norton Forum Assist Team

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...