Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer AL 2021 uppförsig konstigt


Motherboard_92

Rekommendera Poster

Motherboard_92

Hej Igen

men jag har en fråga jag kopplade in Den här Acer AL 2021 idag så fungerade den inte alltså den visade väldigt snabbt den biten där det står Acer för att sen visa windows xp´s start sekvens och även den visas i någon sekund sen blir allt svart.

och jag har ingen anning om vad jag ska göra har testat både Dvi kabeln och VGA kabeln men båda visar samma sak.

och jag har provat datorn med en annan skärm så det är inte datorn det är fel På

och garantin har gått ut.

/Motherboard_92

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att starta datorn i Felsäkert läge (F8 vid uppstart) med skärmen som "krånglar"? För i så fall kan bildskärmsinställningarna vara fel för denna varför det knasar ur i normalläget (gissningsvis då när Windows laddar grafikkortets drivrutin).

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-25 00:02:57 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Motherboard_92

Jag har tyvärr inte haft tid att kolla det men jag ska kolla det snart och åter kommer med resultatet

\Motherboard_92

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motherboard_92

Jag har nu provat med att starta datorn + skärmen.

När jag startade datorn så tryckte jag upprepade gånger på F8 så att man kan komma in i felsäkert läge.

Och det ända som händer med skärmen är att den blir svart några sekunder och sen ser man bilden i typ en halv sekund eller någe så jag tror inte att det har att göra med grafikkorts drivrutinerna att göra.

Har du nått annat tips som du vill att jag ska prova?

\Motherboard_92

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...