Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

städprogram


lassegg

Rekommendera Poster

hej

 

det finns ju ett antal gratis städprogram och för att välja rätt undrar jag om det är något proffs som har synpunkter eller annat för följande två städprogram som jag har hittat och som enligt mitt förmenande verkar helt OK.

 

1. Glary Utilities

 

2. Aschampoo winoptimizer

 

 

Kan det vara så att man får något skräp på köpet eller är de någorlunda rena?

 

lasse

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glary Utilities andvänder jag och det har inget "skärp" på köpet och inga massa "uppgradera till pro för endast..."

 

fungerar bra och har alldrig gjort något "dumt", så som rensat lite för mycket i registret...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej och tack för svaret

 

jag upptäckte bara när jag skulle installera programmet så fanns det med en kryssruta för ASK TOOLBAR (spyware eller annat skräp)som man generellt rekommenderar att inte installera. Men har Glarys några "barn" ihop med Ask Toolbar eller varför är denna möjlighet med?

 

Tacksam också för förklaring av ASK TOOLBAR? Är det otrevligt eller harmlöst?

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ask toolbar brukar anses vara ett spionprogram.

Det betyder att Glarys finansierar sin gratisversion med de pengar som de får när Ask toolbar används (annonsvisning, klick).

 

PS. Jag slutade använda Comodos brandvägg därför att de började göra samma sak.

 

[inlägget ändrat 2008-10-24 17:25:21 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej och tack

 

det är så jag har tolkat det

 

men man har möjlighet att eliminera ASK TOOLBAR genom en avmarkering och då förmodar jag att det är OK att använda Glarys?

 

lasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, var uppmärksam när du installerar det så går det bra, jag har installat det på 3 burkar 2 i bara farten men jag har itne råkat fått det, men se till att inte klicka på "JAG VILL INSTALLERA OCH ANDVÄNDA..." så att du inte får deras reklam plugin...

 

lite konstigt, programet är ju för att snabba upp datorn och ta bort spyware, och som tack för det skicakr dem med ett... men alla måste ju tjäna pengar..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för era erfarenheter

 

jag har fått uppgift om ett annat bra program som heter

 

Advanced Windows Care

som tillhandahålls av ett företag som heter IObit. Är detta något ni känner till eller vet något om, hör gärna av er då? Både vad gäller produkten och företaget?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...