Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nero har fått storhetsvansinne :)


2Many2

Rekommendera Poster

Lär dröja innan jag installerar Nero igen, att lägga in Nero 9 tar baske mig längre tid än att installera XP från scratch

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skiljer Nero 9 från tidigare version som gör det besvärligare att installera?

Har du så bråttom att få in detta "hehe" :)

 

Kör med 7.an själv, duger så bra så :)

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingenting mer än att det blir lusigare och lusigare för varje ny version :) Som med adobe reader ungefär... som en gång var ett kompakt litet program

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men... jag avreagerar mig ju. På just forumet för det :)

 

Var inte jag som skulle ha den och den som nu är lycklig innehavare kommer aldrig att ens ha en susning om vad en bråkdel av alla moduler är till för ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vägra blankt att befatta mig med en produkt som drabbats av galloperande megalomani :)

 

[inlägget ändrat 2008-10-23 19:34:02 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Det finns ju gratisversioner som CDburnerXP och Infrarecorder. :-)

Perfekta brännarprogram som fungerar för ändamålet.

 

Sistnämnda är opensourceprogram för er som föredrar friheten där.

 

Kan bränna dom flesta CD - och DVD-skivor. Helt gratis!

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

je le sais... men säg det till folk som vill kasta pengar på flashiga prylar :)

 

Det enda jag ville ha i Nero var BurningROM, icke ett smack av resten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

2Many2 skrev:

je le sais... men säg det till folk som vill kasta pengar på flashiga prylar :)

 

Jag gör mina försök när jag hjälper folk att blåsa om datorerna därhemma. :-)

Sedan är det inte alla som uppskattar enkelheten utan måste tvunget ha Nero i sin senaste form. Just för att dom blivit inkörda i dom hjulspåren.

 

2Many2 skrev:

Det enda jag ville ha i Nero var BurningROM, icke ett smack av resten

 

Samma här när jag provade 8:an eller vad det var för version av Nero jag laddade ned som trial. Tjoff, så hade jag hela köret innan jag visste ordet av.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Man kan inte kämpa ihjäl en skugga, den dödar man med ljus."

 

- Sigfrid Siwertz.

[inlägget ändrat 2008-10-23 21:17:05 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med, därför håller jag kvar vid version 6 och kommer göra så tills det finns nåt bättre.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att riktigt demonstrera mitt oääääändliga tålamod testade jag med att selektivt välja vilka komponenter som skulle installeras... det struntade den blankt i :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du testa ditt tålamod en gång till genom att avinstallera det. Allt avinstalleras inte.... utan du får manuellt gå in och radera filer efteråt....

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kan även skapa ISO-bilder av foldrar. Dvs samla ihop det du vill bränna i mapp på hårddisken och skapa en.

 

okej, vill man skapa DVD-filmer eller liknande så kanske det inte passar. För annat, no problem.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här när jag provade 8:an eller vad det var för version av Nero jag laddade ned som trial. Tjoff, så hade jag hela köret innan jag visste ordet av.

Tycker Nero har varit bra hela tiden fram till version 6, sedan har den liksom spårat ur, har blivit så mycket lulllull, man inte behöver...

Nu har jag tillgång till en hel "äkta" premium 7:a också, men har inte installerat den ännu.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte hävdat andra, mer jämfört med vad Nero kan.

 

Det är dock trevligt om man har en ISO-fil på hårddisken, eller en CD man vill kopiera, att bara hägerklicka på fil/CD och välja skriv/kopiera.

Inget extra program som måste startas innan. En enkel funktionalitet som, jag har för mig, var tänkt att inkluderas i Windows men som ströks.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar om Nero Lite innehåller precis det jag vill ha, dvs det man får om man kör BurningROM? Ska testa nån dag när jag känner mig tålmodig :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...