Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Äntligen!


virtuosen2

Rekommendera Poster

Skriver detta på min HP-server med eeepc som terminal.

Behövde bara att strunta i alla varningarna som HP-servern klagade över.

 

(Samt att lägga till e-forum som "trusted zone"..)

 

Ganska skoj att köra en liten eee-pc (celeron 900, vikt 1470 gram med batteri, driftstid 5+ timmar per laddning), men ha 2TB hårddisk, 2GB RAM, och en 3400+ 64 bitars sempron istället för den lilla "sellerin" som sitter i pyttedatorn..

 

Fem gånger+ mer CPU-kraft, dubbla RAM, och 2TB lagring istället för 80GB. Allt detta så länge man har uppkoppling mot servern.

 

Börjar hålla med gamle IBM-chefen som för 40-50 år sen sa att det bara behövs 4-5 datorer i hela världen.. Han tänkte nog på precis det här.. (Små terminaler som använder "fjärrdatorers" kraft.

 

-Ha det gött, det har jag.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja han tänkte nog på att det bara behövdes 4-5 datorer i världen, stora som en villa, med en effektförbrukning som 50 villor och ej istånd att göra mycket mer än att med en stab av elektronrörsbytare och akademiker för programmeringen beräkna artelleriprojektilbanor.

 

Och visst hade han rätt. Det byggdes väl inte mer än 4 ttill 5 sådana dinosaurier.

 

Kul att du lyckats få till det. Med terminal och server. Mitt sista minne av det är från 80-talet när vi var 5 personer som samtidigt kunde ordbehandla i Lyrix med terminaler mot en 286 dator som körde Xenix (köpt från MS.)

 

[inlägget ändrat 2008-10-23 12:25:21 av jannejanne]

[inlägget ändrat 2008-10-23 12:25:47 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Äntligen! "

 

Ursäkta min okunskap Virituosen, men varför är detta bättre än VNC, och för den deler gamla hederliga Terminal Services (eller vad det nu hette) i alla gamla MS Server-OS?

Går väl iofs tom att få fart på i XP Pro.

 

/Mathei

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...