Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nyare Outlook eller Windows mail?


Farbror Blå

Rekommendera Poster

Jag har Outlook Express vers. 6 i min Windows XP. Jag har inte använt det tidigare eftersom jag kört med hotmail, men nu har jag en annan epostadress.

Finns det ingen utkorg i Outlook? Kan man inte se vilka meddelanden som är skickade?

Kan jag uppdatera (hämta på nätet) nyare version av Outlook eller Windows mail? Om den senare är kompatibel med XP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Outlook Express är utmärkt, jag har använt det mycket flitigt i typ tio år nu under Win98. Å andra sidan har jag knappt aldrig provat något annat epostprogram, ej heller Microsoft Outlook som du kanske avser när du skriver enbart "Outlook"?

 

I Outlook Express finns det såväl Utkorg som Skickatkorg. Jag tycker det är mycket lätt att hålla reda på mina kanske tiotusentals mottagna, besvarade eller enbart skickade mail i det programmet.

Och så finns det inbyggd hjälp där man kan läsa sig till mycket av det man behöver veta för att komma igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag uppdatera (hämta på nätet) nyare version av Outlook eller Windows mail? Om den senare är kompatibel med XP?
Outlook Express uppdateras via Windows Update och Windows Mail är bara en del av Vista. Det Outlook som är en del av Microsoft Office uppdateras med resten av det paketet.

 

Om du vill ha ett annat epostprogram så pröva t ex Thunderbird.

http://www.mozilla.com/thunderbird/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...