Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allmänt bra dator?


quasiorcor

Rekommendera Poster

Hej där! Jag vill köpa en dator som kostar max 9000 kr. Eftersom jag är student längtar jag efter en dator som är bra för musik, film och aktuella spel förstås. Jag hitta den här datoren:

 

http://www.pricerunner.se/pi/223-1141748/Stationaera-datorer/HP-Pavilion-Elite-m9353.sc-AMD-Phenom-X3-Triple-Core-8450-2.10GHz-4096MB-500GB-BD-Win-Vista-Vista-Premium-produktinformation

 

vad tycker ni om den? Skulle den passa bra med tanken att jag vill också få spela spel utan bekymmer för hastighet och kapacitet?

 

Om ni inte tycker det vore det jättebra om ni kom med förslag :)

[inlägget ändrat 2008-10-22 14:18:03 av quasiorcor]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle den passa bra med tanken att jag vill också få spela spel utan bekymmer för hastighet och kapacitet?

Nej, inte chans med grafikkortet 9500GS utan då gränsar datorns spelprestanda till "kanske duger men i så fall med låga inställningar" eller valfri beskrivning.

 

Alltså 9500GS är riktig lågbudget... Men enligt dina önskemål om "aktuella spel" samt "spela spel utan bekymmer" skulle jag föreslå minst mainstream- men allra helst så faktiskt prestandaklass.

 

För "musik, film" och även spel duger de inbyggda ljudkretsarna i moderkortet så länge man inte har högre än bara de mest basala kraven för ljudet. Men en framtida uppgradering till Soundblaster X-Fi är absolut att rekommendera.

 

Nedan kommer förslag på en färdig burk åt dig men annars kan du kika här också för en dator att bygga själv till "studentpris":

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1092032#1092066

 

Nåväl, taket var väl alltså 9000kr och det med OS inkluderat? Följande borde kunna leva upp till dina krav tämligen väl:

https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-experienced-gamer/1517090/

Kort kommentar: snabb processor för spel, dugligt grafikkort i mainstreamklass, bra minnesmängd 4GB, OS med DX10 och dessutom ett 64-bitars sådant som tillåter att hela minnesmängden faktiskt också används till skillnad från 32-bitars med dess begränsning på ca 3.2GB.

[inlägget ändrat 2008-10-25 00:38:30 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...