Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JPG som inte går att öppna


Gunnvor

Rekommendera Poster

Jag redigerade en jpg-bild i Photoshop7 (ändrade storleken på den via Bild - Bildstorlek), sparade och stängde.

 

Sedan dess går bildfilen inte längre att öppna. Ingen förhandsvisning tillgänglig i bildvisningsprogrammnet, och Photoshop säger att filen inte går att öppna därför att en okänd eller ogiltig jpg-markör har påträffats.

 

Någon som har en uppfattning och vad som hände? Finns det något att göra för att rädda bilden?

 

 

 

 

/Gunnvor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är så enkelt att du råkat spara filen som en annan filtyp, men fortfarande döpt den till jpg.

 

Prova att skapa en kopia av filen som du döper till minbild.psd eller liknande och öppna. Det kanske fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte tipset du fick av .M hjälper kan du prova att öppna bilden i något annat program och spara om den som t ex BMP. Irfanview är ett exempel som förstår sig på många format.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att öppna filen i de program jag har (vad är Irfanview?) utan framgång. Jag har försökt att döpa om filen till allt möjligt, bl a psd. Och jag har provat "Öppna som.... " men inget funkar. Det verkar som att filen är skadad på något vis. Det enda jag gjorde var att "kryssa" bilden, och sen svara OK på frågan om jag ville spara.

 

Kan det vara något fel i själva PS?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...