Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inget i "Mina Nätverksplatser"!!


Stuffert

Rekommendera Poster

Hej. Mitt problem är att programmet "Mina nätverksplatser" är både tom från både datorer och delade mappar och när jag trycker på "Visa datorer i arbetsgruppen" så fryser programmet. Inte ens datorn som jag är inne på finns där.

Har ingen aning om hur länge detta har varit så och det ända jag kan tänka mig är att det blivit efter installationen av Service Pack 3 (xp profesional). Jag har aldrig haft problem med delade mappar och sånt förr och har flyttat filer mellan denna dator (XP) och min bärbara (Vista) utan problem.

Det konstiga är att jag fortfarande kan hitta filmer, musik o.s.v. på mitt xbox 360 som är utdelade från denna dator?! Och spela upp dom.

Någon som har nån idé?? Har sökt runt lite men inte hittat någon med samma problem.

HJÄLP!!

Mvh staffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om alla mappar som varit anslutna blir bortkopplade av nån anledning blir Mina nätverksplatser tom. Om nån mapp ej längre är utdelad eller nåt konto har fått lösenord kan visningen eventuellt hänga sig.

 

Kan du ansluta till de andra datorernas mappar i Utforskaren? Välj något av dessa sätt:

 

1. Skriv \\server\mapp i adressfältet, där server är datornamnet och mapp namnet på den utdelade mappen.

 

2. Navigering:

 

Mina nätverksplatser > Hela nätverket > Microsoft Windows-nätverk > [Arbetsgrupp]. Dubbelklicka på den dator som du vill ha åtkomst till. Navigera sen fram till önskad mapp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...