Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inaktiverade ljudkort; nu helt dött


fimpenb

Rekommendera Poster

Jag håller på och felsöker lite, håller på med musik och har lite problem med DPC latency. Ok, jag inaktiverade mitt ljudkort (ett rätt gammalt Hoontech DSP24 Value, funkar fint i vanliga fall) för att kontrollera att det inte var dom drivrutinerna som spökade ang. latencyn. Det uppstod ett lätt brusande ljud som kvarstod även efter det att jag hade aktiverat och startat om datorn. Installerade då om drivrutinerna för ljudkortet vilket inte fungerade, gjorde sedan en systemåterställning utan resultat.

 

Allt ser bra ut i enhetshanteraren och när jag spelar upp ljud (i t.ex. Winamp) så ger ljudkortets mixer utslag men det är stendött i lurarna. Upptäckte också att det lilla brus som alltid uppstår när jag startar datorn, d.v.s. innan Windows ens är igång, inte längre hörs. Vad kan detta vara? Eftersom att ljudkortet ger utslag vid uppspelning (och inspelning) av ljud samt att inte enhetshanteraren visar att något skulle vara fel så borde det väl inte vara ett hårdvarufel? Vad tror ni? Är det möjligt att bara utgångarna på ett ljudkort dör? Ingångarna fungerar ju som sagt.

 

Edit: Det integrerade ljudkortet funkar.

[inlägget ändrat 2008-10-20 20:14:01 av fimpenb]

[inlägget ändrat 2008-10-20 20:15:48 av fimpenb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... I morse när jag satt på dator så funkade det igen... Jag hatar att datorer ska vara så irrationella.

 

[inlägget ändrat 2008-10-21 10:35:22 av fimpenb]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...