Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver synpunkter på denna datorkonfiguration


GunL

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag vore tacksam för lite tankar om ny dator, som skall beställas i morgon. Jag har ingen som kan hjälpa mig just nu.

jag arbetar som Digital 2D konstnär (kortlänk till mitt galleri på Renderosity, över 1300 bilder: http://stop.to/gunsan/

 

Jag spelar inga spel,så jag behöver ingen megadator.

Har plockat ihop denna på Dell (som jag har nu (två år gammal), och som givit mig jättebra support) Jag är pensionär och har väl inte följt med i utvecklingen av nya prylar så noga.

Jag behöver en pålitlig och någorlunda snabb "arbetshäst"

Jobbar i Pshop, Painter, PaintShopPro, massor av plugins)

Se bild för konfigurationen, tack

 

GunL

 

 

[bild bifogad 2008-10-20 18:58:15 av GunL]

[inlägget ändrat 2008-10-20 18:59:01 av GunL]

[inlägget ändrat 2008-10-20 19:36:48 av GunL]

1091544_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska erkännas att jag inte har jättestor vana av Photoshop och dylika program men har åtminstone desto större koll på hur datorer bör konfigureras för diverse olika ändamål – eller, läs av det jag har skrivit förut här och döm mig... =P

 

Processor med flera kärnor var i alla fall ett bra val för ändamålet. :thumbsup: Och att du inte har snålat in på mängden arbetsminne kommer även det att klart märkbart förkorta väntetiderna vid datorn.

 

Att OS:et Vista kommer med Service Pack 1 inkluderat är klokt; det var så pass trasigt innan dess, men så är det förvisso jämt för helt nya operativsystem – jag avskydde XP till en början innan Microsoft fick det att fungera ordentligt. I övrigt är Vista helt okej och jag väljer det själv framför XP utan att tveka. Utgåvan Home Premium borde räcka gott medan Home Basic inte är att rekommendera.