Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på min DNS server. Internetet går ner nästan hela tiden.


Cooto3s

Rekommendera Poster

kan som sagt inte avg men i de firewalls jag använt kan man bläddra fram inte bara till en mapp utan ett enskilt prog i den mappen som man vill tillåta.

 

Om du kollar detta, sen startar Rcon och därefter kollar http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ med den port du angett... säger den då closed och stämmer isf den ip-adress som syns där med den som din router har i menyn Router Status??

 

Jag känner mig stendum nu men jag har hundratals ggr öppnat i div brandväggar och routers för att få alla grabbens sabla spel att funka. Och startar jag ett av dom och kolla på websidan efter angiven port... jepp, då är den öppen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Hmm.. Ja IP adressen stämmer. Och det står closed fortfarande. En annan sak. Du sa att det min 'tunneling' på IP configen såg konstig ut. Jag var inne på enhetshanteraren och kollade runt, så såg jag Teredo Tunneling Pseudo-Interface, och en liten gul error låda vid sidan av det, alltså att det är något fel på den, fast när jag felsöker hittar jag inget. Går inte heller att uppdatera. Gick inte heller att lägga till .exe:n i avblockerings grejjen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går det tydligen inte att redigera posts mer.. Det sista jag skrev med avblockerings grejjen, jag menade Resident Shielden där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om du går in i ModernRcon konsolen som du visade bild på tidigare och gör connect till den port du öppnade i routern fungerar den inte gissar jag?

 

Fungerar resten av internet som det ska?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag ska ta och göra det. Jag antar att du inte har några fler idéer nu :P Tack så mycket för all hjälp i alla fall. Jag gav dig 1 poäng med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag faktiskt inte. Eftersom det går ner kanske 4-5 gånger om dagen endast, ibland mindre. Fast jag märkte ju att jag fick en riktig DNS adress när jag koppla så. Och det är DNSen som är problemet enligt diagnostiken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller inte med, kopplar du direkt via modem får du dns direkt från Comhem (för det är väl dom du har?). Kopplar du via router är det den som får dns från Comhem vilket ska synas i Router Status, på datorn lär det fortfarande se ut som din dns är 192.168.1.1 (som hos mig).

 

Om Rcon funkar då du är direkt ansluten till modemet men inte via routern så är det routern och/eller din klient som är problemet.

Jag kommer att vara misstänksam mot din dator tills IP v6 avinstallerats via Kontrollpanelen (kryssa för "visa uppdateringar" i "Lägg till eller ta bort program") och på din router tills dess den återställts till fabriksinställningar och sen konfigurerats enbart enligt de steg vi gått igenom här :)

 

Visst kan jag ha missat nåt basic men det finns andra här som är vassa på routers så jag tror och hoppas att dom hoppat in och bistått.

 

Buda hit den så ordnar jag det *flinar*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trött är jag men läser jag tillbaka verkar det som Rcon inte funkade ens med direkt anslutning till modemet? Va? Var det så?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

scheisse... det sabla rcon funkade inte vid direkt koppling till modemet heller?? *flinar dement*

 

Förslag:

Avinstallera för teständamål alla antivirusprog och brandväggar

alt. hitta en "ren" dator att testa med :)

 

Vill du övertyga dig om att min metod fungerar kan du skaffa dig en DC-klient, installera och tillåta i ev brandväggar, öppna en port i routern för den och sen konfigurera dc-klienten som "Firewall with manual Port Forwarding" och ange den port som öppnats i routern... gaaaaah

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en DC-klient? Vilken DC-klient? Vet inte ens vad det är så om du har ett namn så vore det najs, så laddar jag ner det (eller kostar det pengar?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

icke, mac-adress på router stod inte heller på default, jag har exakt samma router
Varje router har sin egen MAC-adress från fabriken, eller rättare sagt sina för det är ju två stycken nätverksinterface i en router.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tre betalprogram från AVG:

AVG Anti-Virus, AVG Internet Security och AVG Anti-Virus plus Firewall

I den första finns det ingen brandvägg.

 

Jag har Web Shield och Resident Shield, det är samma sak antar jag.
Är inte brandvägg, den första är en del av antivirusprogrammet som kontrollerar webbsidor, den andra är realtidsskyddet som kollar alla filer som öppnas på datorn.

 

Man ska inte peta i de två för det här problemet.

 

[inlägget ändrat 2008-10-19 01:46:50 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade på en datorn utan ett anti virus program och utan en brandvägg. Funkar ändå inte. Det kanske är ModernRcon som inte funkar? :s Internetet verkar i alla fall inte gå ner mer nu så tackar för det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...