Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på min DNS server. Internetet går ner nästan hela tiden.


Cooto3s

Rekommendera Poster

Här kommer första. Får bli en bild per post för jag tror inte att det går att lägga på flera på samma post..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Skapad
  • Senaste svar

Kan ta några minuter att få upp bilderna. har kollat allt det du skrev, allt ser rätt ut enligt mig. Förutom på basic settings måste jag säga. Fast jag låter dig ta en titt först. Jag laddar upp bilderna på ImageShack eller något och länkar alla till dig. Det blir lättare så.

 

 

Linkar ligger ovanför :P

[inlägget ändrat 2008-10-18 22:33:19 av Cooto3s]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jao... jag ska knipa trut om IP v6 nu också :) Vet inte heller vad mer du gjort i din router men jag ser att den iaf inte var på factory defaults innan detta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men stopp en sekund nu.... ändra i routern till Default på Mac-adress... den står ju på den adress din dators nätkort har väl?

 

Japp. Ändra där så tror jag det funkar sen

 

[inlägget ändrat 2008-10-18 23:11:11 av 2Many2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen att det tog sådan tid. jag ändrade nämligen MAC-Adressen till default och då slutade internetet funka xD och när jag diagnostiserade så kom det upp en ruta att brandväggen gjort något..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IPv6 är avaktiverad. Om jag nu gjort rätt. Jag bockade ur lådan bredvid den. Hittade inget annat sätt att göra det på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo juste. Har windows brandväggen. Dock så använder jag AVG och har ingen aning om jag använder brandväggen. Det är den betalda versionen så det borde liksom vara en brandvägg med. Dock så har jag inte hittat något om det när jag är inne på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betalversionen av AVG har Internet Shield, borde vara åtkomlig från AVGs huvudmeny. Och om du nu har brandvägg i den kan du stänga av windows brandvägg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Web Shield och Resident Shield, det är samma sak antar jag.

 

Här kommer även print screen från en ny IPconfig

 

 

 

[bild bifogad 2008-10-18 23:36:23 av Cooto3s]

1091083_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan inte AVG så vänligen ha tålamod :) Finns nåt liknande i Internet shield? Och har du kollat via länken om porten är öppen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag har tid så :P Borde vara jag som säger det till dig, eftersom att du slösar tid för att hjälpa mig, Är väldigt tacksam för det föresten.

 

Det är ingen port som man av blockerar utan man valde en 'directory' som man vill av blockera. Alltså C:\Problem Files (x86)\ModernRcon\

 

I advanced på Web Shield står det: Exclude host/IP/domain och en blank box under där man då ska skriva något. Sen även 'Ports to be scanned' 80,8080,3128

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...