Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Fel på min DNS server. Internetet går ner nästan hela tiden.

Cooto3s

Recommended Posts

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Kan ta några minuter att få upp bilderna. har kollat allt det du skrev, allt ser rätt ut enligt mig. Förutom på basic settings måste jag säga. Fast jag låter dig ta en titt först. Jag laddar upp bilderna på ImageShack eller något och länkar alla till dig. Det blir lättare så.

Linkar ligger ovanför :P

[inlägget ändrat 2008-10-18 22:33:19 av Cooto3s]

men stopp en sekund nu.... ändra i routern till Default på Mac-adress... den står ju på den adress din dators nätkort har väl?

Japp. Ändra där så tror jag det funkar sen

[inlägget ändrat 2008-10-18 23:11:11 av 2Many2]

Ledsen att det tog sådan tid. jag ändrade nämligen MAC-Adressen till default och då slutade internetet funka xD och när jag diagnostiserade så kom det upp en ruta att brandväggen gjort något..

Jo juste. Har windows brandväggen. Dock så använder jag AVG och har ingen aning om jag använder brandväggen. Det är den betalda versionen så det borde liksom vara en brandvägg med. Dock så har jag inte hittat något om det när jag är inne på det.

Jag har Web Shield och Resident Shield, det är samma sak antar jag.

Här kommer även print screen från en ny IPconfig

[bild bifogad 2008-10-18 23:36:23 av Cooto3s]

1091083_thumb.jpg

Jodå, jag har tid så :P Borde vara jag som säger det till dig, eftersom att du slösar tid för att hjälpa mig, Är väldigt tacksam för det föresten.

Det är ingen port som man av blockerar utan man valde en 'directory' som man vill av blockera. Alltså C:\Problem Files (x86)\ModernRcon\

I advanced på Web Shield står det: Exclude host/IP/domain och en blank box under där man då ska skriva något. Sen även 'Ports to be scanned' 80,8080,3128

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...