Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lösenordsprogram?


Iniquitous

Rekommendera Poster

Jag undarade bara om det finns ett -DISKRET- sätt att spara/logga samtliga lösenord som skrivs in på olika hemsidor?

Om man till exempel vill norpa åt sig föräldrarnas lösenord så ber man de bara använda min dator där detta program finns så har man lösenordet loggat?

bsevera att det ska självfallet vara diskret!

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du svarade inte på hans fråga, om han vill ha sånt program på sin dator, så är det ju hans ensak och inte din !

 

Sök på keylogger på yahoo, eller eniro så hittar du många program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju inte hans ensak om han spionerar på någon annan, då berör det ju faktiskt flera personer och inte bara en.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste du ha kolla på andras lösenord?

Vill du ha tillgång till någon annans lösenordsskyddade sajt, så får du väl be om tillgång till detta?

 

Det är ju ändå så att man alltid är ansvarig för sitt lösenord, oavsett vilken sajt det handlar om, och man är skyldig att inte låta någon annan få tillgång till detta lösenord.

För det mesta måste man också, godkänna villkor som innehåller detta.

 

Ditt exempel är ju i stort sett att spionera på en annan datoranvändare, för att få tillgång till ett lösenord som du troligen inte har rätt till.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA OMG vilka påhopp?!

 

Om jag ska vara ärlig vill jag ha tillgång till mina föräldrars lösenord på EN specifik hemsida för att förebygga DERAS spionage på MIG?

Inte för att det direkt angår er. Känner ni er stött av att jag efterfrågar detta - posta inte inlägg här.

Jisses?

>.<

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att det direkt angår er. Känner ni er stött av att jag efterfrågar detta

Nja, inte direkt kanske, men indirekt så angår det moderatorerna här på Eforum, för deras ansvar är ju att se till så reglerna efterföljs, det har också kommit anmälningar om denna tråd till moderatorn för detta forum, om det föreligger något regelbrott.

 

Men än så länge så är inte så fallet.

 

Det kan vara ett brott om man "planterar" ett sådant här program i en annans dator för att få fram lösenord man inte har behörighet till.

Speciellt gäller detta datorer som inte är privata.

Men lägger man in ett sådant program i sin egen dator, så är det en annan sak.

 

 

 

//gästen

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-18 17:21:24 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta mig men är du möjligtvis blind och/eller lider av någon form av svårighet med läsförståelsen?

Det framgår väldigt tydligt av inledanade text att jag tänkt ha detta program installerat på datorer som jag besitter.

>.<

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...