Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp: hur får jag i gång UTORRENT med mit GLOCALNET mobila bredband?


Ghost Dog

Rekommendera Poster

Jag har surfat i flera timmar idag och igår och letat efter nått botmededel men har inte hittat nått som fungerar:

 

Jag Har lånat TRE trådlöst mobilt bredband av min bror och det funkade finemang att ladda ner med TORRENT-program som UTORRENT på min dator, men mitt GLOCALNET MOBILT BREDBAND funkar inte ihop med det.

 

Det funkade ett tag men sedan gick det saktare och saktare och efter en timma var det nere på 3 KB/S!

 

Och det är INTE mottagningen som ligger stadigt på 2 MB/s och inte heller pga att det är för några Seeders, så ni vet.

 

Det är ett USB modem men klassas som TRÅDLÖS NÄTVERKSANSLUTNING (till skillnad mot 3 som ligger som FJÄRRANSLUTNING)

 

Det står en gul trekant i hörnet som anger att nått är fel med nätverk, så jag kolla ifall porten funkade (via porten) och det gjorde den inte...

 

Provade länken man fick till hjälp men för det första har jag ingen router, men det kanske det klassas som, och lyckades inte få till det med hjälpen där.

 

Jag har gjort det mesta av det jag hittat på internet jag har lagt in programmet i brandväggen och låtit programmets port vara öppen OSV OSV....

 

Kan inte få gång det, och jag är inte så haj på dataspråk och när det mesta står på engelska blir det ju inte lättare...

 

Snälla ge mig tips, hade verkligen sett fram emot att ladda ner Torrenter...

 

Å

TERIGEN det funkar jättebra med min brorsas TRE , men med mitt GLOCALNET funkar det inte alls och det är ju samma dator utan ändringar i system eller nått.

 

 

Så det måste vara GLOCALNETS modem som man måste ställa om på nått vänster antar jag men hur vet jag inte...

 

medans brorsans TRE-anslutning ligger under fliken FJÄRRANSLUTNING så ligger min GLOCALNET-ansluting under fliken TRÅDLÖS NÄTVERKSANSLUTNING vilket åtminstone jag tycker är lite småkonstigt...

 

HELP ME PLEASE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mig komma ihåg att samma eller ett väldigt likartat problem har diskuterats här för inte så länge sedan men hittar det inte...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...