Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startproblem


Lindianerna

Rekommendera Poster

Hej!

Har PROBLEM när jag ska starta min dator.

Som vanligt går fläkten upp på max, men sedan händer det inte något mer - datorn står och jobbar och jobbar men den verkar hängt sig!!?

Efter ett par försök brukar man kunna lyckas få igång den!!

Datorn är en Packard Bell, 2 år gammal, Pentium 4, 3GHz, 1 GB Ram och Win XP som operativsystem!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Precis! skärmen är svart! Men det låter som hårddisken försöker starta om - Starta om - starta om....! Tror inte det är ngt fel mellan dator-skärm!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nyligen haft liknande problem. Moderkortet kört, termostaten blåst (korsdiagnosticerat med 3 kunniga experter). Bara att kasta. Hoppas dina problem beror på annat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F***K!!:thumbsdown: Det konstiga är ju att datorn startar efter 3-4 försök! känns som den skulle gett upp helt om moderkortet inte funkade!?!? Gick din dator att starta efter dina problem började?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan t ex vara dåligt nätaggregat, men eftersom datorn bara är två år så har du ju fortfarande reklamationsrätt så ett alternativ är ju att utnyttja den och vända dig till säljaren.

 

Dessutom så har jag flyttat din tråd från Virus, skadliga program & botemedel

Cecilia - Moderator

 

[inlägget ändrat 2008-10-16 18:01:49 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick igenom processen ett antal ggr... ut med batteri, minnen etc... i med dom igen och tryck på knappen. Gick några gånger men till slut ignorerade datorn mina försök och envisades bara med att dra fläkten tiolls jag trodde den skulle lyfta :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...