Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gamla filer spökar på FTP


IvanB

Rekommendera Poster

Det här märkliga problemet har jag aldrig råkat ut för tidigare.

Jag använder FireFTP på Google. Jag byter ut en sida, och den gamla ligger kvar. Jag kollar t o m i egenskaperna. Den nya filen skapades 10.30, den ligger på min hårddisk i vänstra kolumnen. Filen med samma namn skapades kl 9.00, ligger på server, på höger sida. Efter många misslyckade overwrite gör jag så att jag högerklickar på filen i server och Delete, slänger den i papperskorgen. Borta. Jag kollar, mycket riktigt, webläsaren hittar inte filen, det är så det ska vara. Då överför jag den nya filen från min hårddisk, den dyker upp på servern men....

.... den gamla varianten!

Jag ser i egenskaper 9.00! Och den visar samma fel som jag har redan ändrat på länge sedan! Det kan inte vara så att jag laddar från fel mapp eller någonting elementärt misstag, de ligger bredvid varandra, och jag för över direkt, precis som jag har beskrivit.

Spökar det? Det måste finnas en naturlig förklaring!

 

[inlägget ändrat 2008-10-16 11:26:51 av IvanB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju vanligt att servrar sparar samma fil på flera platser både för att kunna servera filer snabbare och för att säkerhetskopiera dessa.

 

Så möjligen har inte din borttagning uppdaterats på alla ställen ännu och din uppladdning av nya filen har inte heller uppdaterats överallt. Efter ett tag borde din ändring märkas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Kapten Zoom. Det hade jag ingen aning om. Men hur som helst, det är ganska jobbigt. Är det inte möjligt att radera alla kopior på en gång?

 

[inlägget ändrat 2008-10-16 21:05:13 av IvanB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ännu märkligare. Jag har ändrat filen den 17:de 00.16. Jag raderar filen som ligger på Surftown-server, jag för över den från hårddisken och sedan kollar egenskaperna på samma fil fast ute på Surftown server. Den är öndrad igår 22.24. Jag var inte ens hemma då, jag har alibi.

Är det Surftown som driver med mig? Vill de tvinga mig att betala deras support-avgift? Det är inte konstigt att jag får konspirations-teorier.

 

[inlägget ändrat 2008-10-17 00:35:48 av IvanB]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat förklaringen. Jag upptäckte att jag har två mappar inne i varandra på server och båda innehåller samma filer. Jag ändrar det ena och öppnar den andra...

Jag hoppas att ni inte grubblade för mycket på min fråga.

Suck....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...