Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton bra eller ej


Evala

Rekommendera Poster

Hej!

 

Mannen har just inköpt en bärbar dator. Den har förinstallerat Norton Securety, jag vet inte om jag gillar det "paketet". Eller är det en gammal fördom jag fått av min pappa? Vad säger ni ska vi aktivera och betala Norton eller köra något annat?

 

 

/Evala

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med risk för att ytterligare infektera den smått religiösa debatten om olika säkerhetsprograms förtjänster och brister tror jag att nya Norton håller ungefär samma nivå som de flesta kommersiella paket i genren :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker norton är bra, i alla fall 360 v2, altså det nyaste norton, skulle jag få ha det gratis på min dator så skulle jag nog andvända det, man jag andvänder avast antivirus istället då jag inte vill betala hundringar per år för lite lite säkerhet...

 

Dock så tar oftast bra antivirus system lite mera datorresurser och dem kan kännas trögt på äldre datorer, men har du en hyffsat ny dator så märker du nog ingen skillnad mellan avast och norton...

 

du kan ju, efter att nortons testperiod gått ut, testa med avast och se vad du känner, känns det lika bra eller bättre, ja då finns ingen andledning att köpa norton...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni tar er tid med mina funderingar!!

 

Det blir nog så att vi kör på Nortons första "prova på period" och beslutar något sedan. Jag tycker det är snålt att en ny dator inte har Nortons allra senaste program inlagt för det verkar bättre än de äldre...

 

Annars kör jag antivir Premium på en dator och ett annat gratis program på den tredje.... Varför ha samma?:-)

 

Återigen TACK!

 

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är snålt att en ny dator inte har Nortons allra senaste program inlagt
Även om datorn är ny för dig så gjorde nog företaget i ordning installationspaketet för ett antal månader sedan och det är bara en månad sedan Norton 2009 kom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...