Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bästa Spyware programmet?

Blossing

Recommended Posts

Vilka av dom här gratis spyware programmen är bäst? Eller finns det ennu bättre som inte står här?

Spybot

SpywareGuard

SpywareBlaster

AdAware Personal edition

X-Cleaner

AVG Anti-Spyware (πρώην Ewido)

BOClean

System Safety Monitor

Spyware Terminator

ThreatFire

AppDefend

GeSWall

SUPERAntiSpyware

Sorry för dubbel inlägg, min dator hängde så på något sett postade 2 ursäkta.

[inlägget ändrat 2008-10-15 17:55:21 av Blossing]

Man kan inte jämföra de där programmen med varandra, de har ju helt olika syften.

Malwarebytes' Anti-Malware och SUPERAntiSpyware är de två rensningsprogram av dem jag känner till som verkar mest verkningsfulla mot de annons/spionprogram som är mest i omlopp för tillfället. Bättre än Spybot S&D och Ad-aware. AVG Anti-Spyware har upphört. X-Cleaner och Spyware Terminator är också denna typ av program men jag känner inte till hur bra de är.

SpywareGuard är gammalt så jag vet inte hur bra det skyddar längre. Men det, BoClean och ThreatFire är igång hela tiden för att märka när någon process som kör i datorn gör något misstänkt och då larma. Jag vet inte hur bra de gör detta i praktiken.

System Safety Monitor, AppDefend och GeSWall känner jag inte till alls (inte hört talas om).

SpywareBlaster är ju något helt annat, det ändrar i registret så att Internet Explorer inte kan ladda ner en massa skadliga ActiveX-kontroller, cookies etc.

Tack för svar, jag ska kolla runt lite då!

[EDIT] Jag laddade ner båda dom spyware programmen du tog upp först, mal och super.

Testar dom ett tag.

[inlägget ändrat 2008-10-15 18:50:02 av Blossing]

[EDIT IGEN] Du kan garantera att dom är spyware program är säkert? Så det inte själv är något konstigt med det. Är inte så bra med sånt.

[inlägget ändrat 2008-10-15 18:52:08 av Blossing]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...