Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

få itunes bilbliotek att läsa från min musikmapp


alfmarkus

Rekommendera Poster

när jag ska lägga till filer till itunes från min musikmapp så kopierar itunes filerna, vilket jag inte har plats för. Finns det något sätt att få itunes att läsa biblioteket direkt från min musikmapp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen med Itunes ju att programmet är anpassat för deras Ipods, och deras Itunes-shop, vars filer har ett eget filformat, för att man inte ska kunna koppla in sin Ipod i någon annars dator och dela med sig av sina "köpta" filer.

 

Därför kopierar Itunes dina vanliga mp3-filer till sitt eget format innan de lägger in de i Itunes. Om du använder en Ipod och inte planerar att koppla in din Ipod i någon annans dator för att dela med dig av din musik KAN DU istället för att kopiera filerna till Itunes-formatet, (som du säger, tar en massa extra plats) istället konvertera dom.

 

Problemet med detta är ju dock då att du endast kan spela upp filerna i Itunes, och att du kan inte konvertera de tillbaka till det gamla formatet, mp3...

 

Detta var främst anledningen till att jag överhuvudtaget inte till använda Itunes.. eftersom jag ändå inte äger en Ipod var beslutet enkelt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar, Avancerat: "Kopiera filer till mappen iTunes Music när ett spår läggs till i biblioteket".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kopiera filerna till Itunes-formatet, (som du säger, tar en massa extra plats) istället konvertera dom.

 

Genom att göra som Thomas skrivit går det alldeles utmärkt att indexera mp3-filer oavsett var de ligger, utan att konvertera och utan att kopiera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...