Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ont om ledigt diskutrymme på (F:)


Gornic

Rekommendera Poster

windows är sparat på (F:) och det står att jag har ont om diskutrymme. Men på (C:) har jag mycket utrymme. Hur kan jag göra så att datorn inte bryr sig om (F:)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan flytta dina egna filer i Mina dokument etc från F: till C: och du kan avinstallera program och sedan installera dem på C: i stället så att utrymme frigörs på F:. En diskrensning på F: brukar också kunna frigöra utrymme, nås genom att högerklicka på F: och välja Egenskaper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan i Uppsala

Du kan också flytta växlingsfilen, normalt ligger den på samma partition som windows, dvs F: i ditt fall. Ofta är den i storleksordningen en till två gigabyte. Högerklicka på "Den här datorn", välj fliken "Avancerat", tryck på "Inställningar" vid "Prestanda", klicka på "Ändra" vid "Virtuellt minne". Skapa en växlingsfil på C: (lika stor som den som finns på F:), och ta sedan bort den på F:. Starta om, och vips har du frigjort en rejäl mängd diskutrymme på C:

 

Lycka till! :)

 

/Staffan

 

PS. Tacka vet jag linux installerat på LVM, då är det bara att förstora partitionen när det blir trångt, utan omstart... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...