Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna avi-fil till DvD


ngli

Rekommendera Poster

Hejsan!

Om jag laddar ner en xvid/divx film i avi format eller vad det heter så kan jag genom att bränna ner den på en DvD RW se den på min DvD - ibland, men inte alltid. Men om jag bränner ner den på en DvD R så går det inte att se den över huvud taget. Däremot kan jag lägga den på en CD och då se den - problemet är att många filmer är större än 700 mb så det är svårt att få plats på en CD då. Varför är det såhär? Varför kan jag se vissa i DvD spelaren och andra inte - även om det är xvid och avi båda två? Och varför kan jag bränna på en DVD RW men inte på en DVD R?

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skriver du inte om det är DVD+R eller DVD-R, inte alla spelare klarar båda varianterna. Men du kanske vet att det är rätt variant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, det är DvD -R. Det som händer om jag bränner ner en avi-fil på denna så säger DvD spelaren att skivan är tom, att 0 GB är utnyttjat liksom. När jag har rewreitable skivor har jag DvD +RW. När jag har CD har jag CD -R.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova då med DVD+R. En del spelare klarar av både DVD- och DVD+ men inte alla.

 

Det heter förvisso CD-R (med ett -) men det har inget med - i namnet DVD-R att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...