Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programet körs redan!


StorkenPb

Rekommendera Poster

Hej, jag har råkat ut för ngt märkligt! när jag skulle ta bort acrobat reader ville inte alla filer försvinna. En mapp fylld med dll filer "användes redan" vilket i sig inte är så märkligt.

Jag installerade om acrobat readeer i en annan mapp och startade sedan om datorn, tänkte att filerna skulle vila försvinna då. Nu till det skumma: när jag klickar på delete knappen på datorn, för att ta bort mappen, så kommer en ruta upp: "windows installer - preparing to install..." som sedan vill ha en sökväg till en instalationsfil för acrrobat reader, klickar jag cancel så kommer den vanliga "vill du kasta bort mappen..." dialogboxen upp dock användes fortfarande filerna i reader mappen...

 

Någon som vet hur man "isolerar" en mapp så inga andra program kan använda dem eller ngt annat sätt att ta bort dessa filer? kan inte installera andra adobe produkter under tiden heller står nått i stil med "du kan bara installera en adobe profukt åt gången avsluta den andra installationen först".

 

Tacksam för hjälp

 

//Chrille

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Staffan i Uppsala

Testa att starta om i felsäkert läge. Ifall det är så enkelt som att en körande process har ett lås på filerna, så bör det lösa sig i felsäkert läge.

 

Hjälper inte det blir det bökigare. Är du någorlunda haj på registret kan du ju söka upp och radera alla referenser till den gamla mappen för hand, men det tar en stund. Annars skulle nog jag avinstallera den nya acrobatinstallationen, återinstallera den version som fanns förut i den gamla mappen, och sedan avinstallera på nytt (efter omstart). Efter ytterligare en omstart skulle jag försöka ta bort eventuella återstående filer i felsäkert läge, innan jag slutligen installerar den nya acrobaten.

 

Som sagt rätt så bökigt, men det borde funka... :)

 

Lycka till!

 

/Staffan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar! dock var det inte mkt som hjälpte, tyckte ändå datorn gick lite slött så ja formaterade om den :) nu funkar allt fint!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...