Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

använd "icke allokerat utrymme" i vista


alfmarkus

Rekommendera Poster

Köpte en begagnad dell lati D630, som verkade ha en förinstallerad partition; "Dell Recovery". Jag formaterade denna i Vista:s diskhanteraren för att kunna lägga detta utrymme till någon av de andra två hårddiskarna. Det enda som hände var att diskutrymmet var "inte allokerat" och i diskhanteraren går det inte att utöka de övriga diskarna. Hur ska jag göra för att kunna använda detta utrymme?

 

 

jag vill alltså ha 2 diskar på ce 40gb vardera

 

Hur göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag formaterade denna i Vista:s diskhanteraren för att kunna lägga detta utrymme till någon av de andra två hårddiskarna.

Har för mig att Vistas diskhanterare bara klarar av att lägga till "inte allokerat" utrymme om det ligger efter en partition.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är kanske att under en ominstallation av Vista ta bort och skapa en ny partition för Vista. Sedan kanske andra partitioneringsprogram klarar av det, t ex Partition Magic, Paragon Partition Manager, gParted. Men du ska veta att det är riskfyllt och om något går snett så kan det vara så att Vista inte kan starta sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan provat med alla dessa program, och problemet kvarstå. Suck, får nog acceptera att det ser ut så här...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...