Bollebus Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Hejsan jag har 3 datorer i nätverk här hemma med router har delat ut mappar i alla alla e med i samma arbetsgrupp men när jag öppnar nätverk på min dator ser jag tjejens dator i nätverket men när jag försöker komma åt hennes dator frågar den efter login / lösenord hur får jag bort det ? har även en bärbar dator den frågar aldrig efter login lösen hennes dator kommer åt alla i nätverket Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shabbadang Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Oj, precis den frågan skulle jag också vilja ha svar på :-) Hoppas vi får svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaptenZoom Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Har du lagt till ditt login-namn och lösenord som en användare på din tjejs dator? Borde funka Link to comment Share on other sites More sharing options...
flora50 Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Om en inloggningsruta kommer upp, beror detta på, att fler än ett användarkonto finns på den andra datorn. Även gästkontot räknas om detta är aktiverat. För att anslutning ska kunna ske, får inte kontot vara utan lösenord, d v s blankt lösenord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bollebus Posted October 9, 2008 Author Share Posted October 9, 2008 Ska prova detta tack för hjälpen //Bolle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.