Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej deleta fil från skrivbordet


mauel

Rekommendera Poster

Hej! Har en fil på skrivbordet som jag ej kan ta bort. det säger att "Det gick inte att hitta objektet" även

 

Typ:Fil

Storlek: 0 byte

 

 

Någon som vet hur man kan ta bort den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att den "finns inte". Den existerar inte men ändå gör den det.. Är inget program som blockerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du nog förklara lite mer.

Hur vet du att den finns?

Vad heter filen?

Om du kollar på Skrivbordet i Utforskaren/Den här datorn, ser du filen då?

Om du ställer in Utforskaren/Den här datorn så att du ser operativsystemfiler och dolda filer, syns den då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den syns som en vanlig fil, men när jag ska ta bort den säger datorn att den inte kan hitta det.. den är på 0byte och har filtypen"fil". helknasigt dethär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger han att jag ska formatera om eller att jag ska boota vista via en cd-skiva? Inget problem med att göra något av alternativen, då jag har allt viktigt på en annan hårddisk :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pixellegolas föreslår att starta datorn från en Windows98-skiva, där det finns kommandoprompt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj vad avancerat det blev nu :P Tror det blir enklare att bara formatera om hdd'n och installera om de program jag använder :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ett annat alternativ är ju att inte bry sig om att det ligger en extra fil på Skrivbordet. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en dator med Vista och inte med XP? Med tanke på vilket forum den här tråden ligger i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förstår jag, det gör inget men då får moderatorn flytta på den.

I Vista så skulle det kunna vara ett rättighetsproblem också. Leta upp Utforskaren i Start-menyn (Program - Tillbehör) och så högerklicka på den och välj Kör som administratör. Det går kanske bättre att få bort den från den Utforskaren.

 

Vet du hur filen kom dit, vilket program som skapade den?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia

 

pixellegolas föreslår att starta datorn från en Windows98-skiva, där det finns kommandoprompt.

 

Av: mauel

 

okej. då är problemet att jag inte har någon win98 skiva

Kommandoprompten når du också genom att starta datorn med Vista-skivan och Reparera datorn.

 

Testat i felsäkert läge och deletat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att ta bort den med utforskaren.. och filen kom dit när jag skulle spara ner en film från youtube som mp3, sen när jag tog bort den+några andra så blev den här lilla skiten kvar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat i felsäkert läge och deletat?
Eller kanske ändå bättre felsäkert med kommandoprompt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...