Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

grafikkort 4850


bobhansson

Rekommendera Poster

mojave experimentet stämde ju in precis på mig, inte bara lyssnat på andra om det, märkte att det inte va nån ide o prata vista på jobbet heller :P

Det förvånar mig inte, sorgligt nog... Har förut filosoferat i om Vista är utsatt för en slags massuggestion/psykos eller nåt – folk sitter och spyr i fikarummen på jobben, kräks över OS:et i forum och så vidare... Och Vistas stämpel är klar.

 

Brukar själv säga rätt ut att jag gillar Vista – vissa tar då uttryck som en fågelholk (människor ser onekligen lustiga ut i form av fågelholkar) – och kommer aldrig att byta tillbaks till gamla XP igen. Men Vista kräver givetvis sin maskin och det att folk inte vill acceptera att deras förut så raketsnabba P 4, 1GB minne och Radeon X800 eller nåt idag bara är en gammal härk är nånting man knappast kan belasta MS och Vista för... Det OS:et kan omöjligen flyta lika bra som XP på gamla maskiner så bär iväg skroten till Naturhistoriska museet där de hör hemma bland andra urtidsbestar. Man får ju lov att installera OS efter maskin och jag installerar fortfarande Windows 2000 och alltså inte ens XP på för gamla datorer...

 

så jag litar på dig och försöker få tag i det. får jag krångel så hör jag av mig :)

Man tackar och bugar över det förtroendet! Men glöm inte att det inte räcker med enbart Vista utan det bör vara Vista + Service Pack 1... ;-) Och ifall du längre fram vill kunna använda mer än drygt ungefär 3GB minne bör OS:et dessutom vara 64-bitars – kan ju vara nåt att tänka på redan nu.

 

bara klargöra, jag måste alltså formatera om datorn om jag installerar vista?

Ja, såvida den inte har fler diskar och/eller partitioner som Vista kan installeras på varefter du kör dual boot tillsammans med XP (Vistapartitionen bör vara på omkring 40GB)... Körde själv bägge OS:en på datorn i över ett år men efter SP 1 fann jag inte längre nån mening med att ha kvar XP-installationen varför denna fimpades.

 

stalker videon va ju suverän :)

:thumbsup::)

 

gothic fyra? menar du forsaken gods? eller kommer det en riktigt fyra?

http://www.worldofgothic.com/gothic4/ :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda nackdelen med Vista är ju att det kanske ska ersättas av Windows 7 inom en inte alltför snar framtid? :-/

 

Jag sitter ju i planeringsfasen av att köpa in Vista nu när jag har hårdvaran, och då skulle jag bli lite putt om det visar sig att Windows 7 kommer att lanseras i juni nästa år, som vissa rykten säger - och speciellt om orsaken till att det inte är officiellt känt skulle vara att Microsoft tiger om lanseringsdatum för att inte störa försäljningen av Vista...

 

Som det är nu kommer jag iaf att vänta tills konferenserna i slutet av oktober och början av november - då Windows 7 ska delas ut till utvecklare - har gått av stapeln och se om någon mer info dyker upp kring det nya operativet då.

 

Min orsak till att byta till Vista är ju i huvudsak att få bättre grafik i spelen, övrigt blir mer som mervärde, för annars duger XP just nu bra för mig. Och dividerar jag då ner kostnaden för att köpa in Vista på de tiotal nu kända och utgivna DX 10-spel som jag är intresserad av blir det ju en viss kostnad per spel... Nu kommer väl visserligen inte allt att vara en dans på rosor för Windpws 7 heller, och DX 11 kommer ju till Vista också, så troligen blir det Vista för min del ivf senare i höst - det är bara det att det känns surt att lägga den kostnaden på Vista istf 7 om Vista blir, som en kompis uttyckte det, som ME; en parentes...

 

Kan annars meddela att det brusar lite mer om min HD 4850 än med det gamla X1900GT, men inte så att jag skulle kalla det störande. Och det optimala inte för dyra men ändå hyfsat framtidssäkra kortet tycker jag verkar vara 4870 med 1 GB minne, med utblås från chassit, speciellt när Komplett hade dem så billigt ett tag, men jag resonerade som så med inköpet av mitt HD 4850 512 MB att det var så billigt att det nästan var gratis. :-) "Avskrivningen" per spel och över tiden blir en bagatell. Och det håller för min planerade användning i 1280x1024. Skulle 19"-aren jag kör på paja är t ex T220 eller 2253BW så billiga alternativ att jag kan leva med dem utan problem, och HD4850 klarar även av det mesta i 1680x1050.

 

Men jag hoppas på att skärmen ska hålla tills nästa gång det är dags att uppgradera, då troligen till ett DX 11-kort med minst 1 GB... Och att de kommande skärmarna med full HD-upplösning och 120 Mhz-teknik har sjunkit så mycket i pris då att de kan fås för en spottstyver. :-)

 

Kan också länka till det här intressanta testet av betydelsen av mängden RAM:

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/08/is-more-memory-better/4

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/07/08/is-more-memory-better/5

 

Kolla laddtider och minsta fps när man går från 2 GB till 4 GB... Som du så riktigt påpekade tidigare RN, man måste ta hänsyn till den minsta bildrekvensen, att bara kolla på medelvärdet räcker inte alltid.

 

/m

[inlägget ändrat 2008-10-12 09:44:46 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en liten kommentar om Win 7/Vista och teknik i allmänhet:

Du kan alltid räkna med att imorgon kommer det du tittat på att köpa att ersättas med något bättre, något billigare, något snyggare.

 

Du kommer alltid känna dig lurad när du köpt en teknisk produkt.

 

Fast just Windows är väl inget att vänta på datorinköp för. Den dagen, om du finner det så mycket bättre än Vista/Win XP är det bara att uppgraderade för kanske 800 kr (spekulation).

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt, Monshi!

 

Fast jag tänkte snarare på att om det kommer mer info om Windows 7 om ett par veckor, kanske priserna på Vista faller... Jag är ju snål som du vet. :-) Och brist på bra spel som inte är DX 10 är det ju inte heller, Mass Effect trillade ner i brevlådan häromdagen, så inte sitter man på pottkanten med XP heller fram tills dess... ;-)

[inlägget ändrat 2008-10-12 09:51:56 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda nackdelen med Vista är ju att det kanske ska ersättas av Windows 7 inom en inte alltför snar framtid? :-/

Tja, men när..? Hypotetiskt sett kommer det kanske vara ett fullgott OS om ett par år eller så... Vista släpptes ju alldeles i början av 2007 men blev ändå inte klart förrän ett år senare i och med SP 1 – i början av det här året med andra ord.

 

Köpa Vista eller vänta på Windows 7? Tja, som Monshi också antyder kommer Windows 7 givetvis också att i sin tur ersättas av någonting annat – bättre att istället vänta på detta kommande "någonting" i så fall... ;-)

 

OS är väl ingen investering heller utan baka in Vista i spelbudgeten vetja! Köp en billig OEM-licens som du lite längre fram i tiden bara kastar in i elden tillsammans med utgångna spel – eventuellt inför Windows 7. Ett tiotal spel säger du? Har själv hunnit igenom, vet inte men kanske nånstans kring fem DX10-spel, ifall man blickar bakåt drygt ett år eller så i tiden. Detta tillsammans med förmodligen lika många DX9-spel. Tio spel kan ta lång tid och själv behöver jag nog åtminstone ett år på mig för att hinna med så många... Och i takt med att tiden går fylls förstås kvoten av DX10-spel på hela tiden så att det knappast kommer råda någon brist på dem.

 

det är bara det att det känns surt att lägga den kostnaden på Vista istf 7 om Vista blir, som en kompis uttyckte det, som ME; en parentes...

Liknelsen med ME dök upp långt före SP 1... Men själv har jag svårt att hålla med den. ME släpptes, 2000 tror jag, och fick inte leva längre än drygt ett år eller så, till när MS försökte kombinera ME + Win 2000 i och med XP. Detta XP var i början helkasst vilket jag inte uppgraderade till förrän dess SP 1 – fram till det körde jag dual boot mellan NT 4 och Win 98 Second Edition (NT för lite viktigare saker och 98 för spel). Att dra paralleller ME-Vista är för mig väl långsökt och saknar egentligen realistisk förankring.

 

Kolla laddtider och minsta fps när man går från 2 GB till 4...

Äntligen någon som lyfter fram laddningstiderna och inte bara dessa ständiga fps-staplar uppåt och nedåt! :thumbsup:

 

Jag är ju snål som du vet. :-)

Stålis är en snålis, Stålis är en snålis, haha, Stålis är en snålis..! :)

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-12 10:59:32 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

följande fråga för egen del blir ju då om jag klarar vista?

 

amd 4200+ x2 dual core med 2 gb ram,

 

är det nån ide o försöka? vill ju inte jaga os om det inte skulle funka för mig.. :( tror inte jag ska uppdatera resten av datorn rikigt än, senare, men inte än.

 

och i nedanstående diskutioner så kan jag bara hålla med om att det finns hela tiden nånting bättre med "bara lite till" principen. för inte tala om det i bilvärlden!..

 

det där med 64 bitars vet jag inte vad det är. men jag förstår väl såpass att 32 är sämre :P men styr det hur mycket ram minne man som högst kan ha i? du sa nånting om 3gb..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

följande fråga för egen del blir ju då om jag klarar vista?

 

amd 4200+ x2 dual core med 2 gb ram,

Det kommer att gå riktigt bra med den processorn. :thumbsup: I början av Vistatiden hade även min dator 2GB vilket gick bra för spelande även om man fick vänta längre just vid inladdningen. Främsta och i stort sett enda anledningen till varför datorn istället fick 4GB var tack vare ett kolossalt ras av minnespriser – kring förra sommaren tror jag – så jag passade helt enkelt på och det till en maskin som dessutom använde första gamla DDR (socket 939-dator). Och i somras fick datorn åter en lite större uppgradering och tack vare fortsatt låga (nu t o m ännu lägre!) minnespriser var det bara att montera 4GB utan någon vidare fundering.

 

Men hursomhelst behöver du inte vara särskilt orolig fastän minnet inte överstiger 2GB – det flyter bra när spelet väl är inladdat. Värre hade det varit med bara 1GB men då hade jag iofs från början inte ens föreslagit Vista åt din maskin.

 

det där med 64 bitars vet jag inte vad det är.

Det är iofs inte så viktigt att kunna eller ens bry sig om skillnader 32- vs 64-bitars... Faktum är dock att datorer med 4GB eller mer minne behöver 64-bitars OS därför att 32-bitars inte kan adressera så mycket. All mängd som överstiger ca 3.2GB finns helt enkelt inte för OS:et varför självfallet inte heller programmen/spelen har någon chans att nyttja mer.

 

Överstigande mängd kan förvisso nyttjas av maskinvara såsom t ex PCIe-grafikkort men det är trots allt tämligen bortkastat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så för o leka med tanken, vad kostar ram minnen som passar min dator idag?

tror jag har nått som heter sddr rimm 3200 på dom jag har nu, eller beror det på moderkortet vilka minnen det ska va? Abit kn8-sli, känner det är lika bra o lära sig så mycket som möjligt :)

 

gah! nu såddes ju fröet till o uppgradera allt! va ju det jag inte ville! förstår som att efter ha kollar lite så har mitt moderkort socket 939 som verkar va outofdate, och 4gb ram max, sen vet jag inte hur snabba dom kan va. men kul o veta iaf.

 

förresten, jag läste det nya kortet "supports pci-express 2.0" så vitt jag vet har jag "bara" pci-express på mitt moderkort, funkar det ändå?

[inlägget ändrat 2008-10-12 15:44:36 av bobhansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minnena körs direkt från AMD s 64 processor, inbyggd minneshantering i processorn

 

-detta betyder att vilka minnen fabrikat och modell som funkar begränsas av processorn

-att det dessutom finns gränser för vad moderkortet klarar

 

det är bäst tycker jag att köpa minnen som moderkortstillverkaren testat med OK

som resultat, inbillar mig det ökar chasen att de fungerar med mitt moderkort

 

man brukar kunna hitta information på tillverkarens hemsida för moderkortet

http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=KN8+SLI&fMTYPE=Socket+939

det verkar som man inte testat med något större minne än 1GB minnen

http://www.abit.com.tw/test_report/KN8%20SLI/

 

(för att hitta till abits hemsida för moderkortet körde jag i Google

 

KN8 SLI manual

men eftersom Google är ett annonsblad kan man få söka en bit ner på förslagen för att hitta en länk till Abit

 

Google lägger ju först fram företag som säljer något i frågan man ställt och så företag som ligger nära dig, större chans att sälja

och

Taiwan ligger sååå lååångt bort

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-12 15:47:49 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det verkar som man inte testat med något större minne än 1GB minnen

Moderkortet har visst NF 4 och är gjort för socket 939-processor och klarar då åtminstone 4x1GB minne (dubbelsidiga eller inte spelar ingen roll). Mitt förra hade just NF 4 i vilket jag körde 4x1GB dubbelsidiga minnen från Corsair. Även sambons moderkort (socket 939) med ULi-kretsar klarar 4x1GB dubbelsidiga DDR400...

 

men eftersom Google är ett annonsblad kan man få söka en bit ner på förslagen...

Haha, det var en träffande beskrivning. :-D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då känns det som det ändå inte är värt att köpa mer minne än om jag ändå tänkt (men senare) köpa ny processor och då även kort och nu även då minne :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då känns det som det ändå inte är värt att köpa mer minne än om jag ändå tänkt (men senare) köpa ny processor och då även kort och nu även då minne :)

Sambons dator använder förnärvarande 2GB DDR400 och alltså samma som din maskin (och ytterligare 2GB ligger i skåpet för jag hade egentligen tänkt skicka tillbaka dem för garantibyte, för länge sedan men som tydligen har glömts bort =P ). Det tar under Vista64 nu iaf en liten stund extra för henne att ladda Sims 2 men när det väl är inladdat så flyter allting bra. Får se sen nästa år hur datorn kommer tackla Sims 3... men det borde inte uppstå några större problem (X2 4800+, GF 8800GTS 640MB).

 

Och själv hade jag som sagt 2GB i början av Vistatiden och hann då med att spela igenom exempelvis DX10-spelet Bioshock utan att få några problem alls med prestandan. Call of Juarez DX10 har med 2GB laddningstider from hell som får en att sitta och snyfta och gråta men samma sak där ändå – när det väl är inladdat är det inga bekymmer med flytet.

 

Nåväl, det funkar i alla fall bra med 2GB under Vista samt spel – inte otroligt bra men bara det att det åtminstone fungerar räcker säkert för de flesta. Så din maskins minnesmängd är faktiskt inte nåt hinder för Vista...

 

Att tänka på är också att eftersom din maskin har vanligt DDR, och du kanske köper ytterligare minne, så kommer det minnet knappast ändå att kunna tas med för att användas i en eventuell nyare maskin i framtiden.

 

[inlägget ändrat 2008-10-13 11:18:34 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej jag lägget minnena på hyllan tills vidare när jag väl känner det är dags för o uppgradera mer, lite surt däremot känns det som att ska det uppgraderas härifrån blir det ett nytt moderkort, varpå det behövas en annan processor, vet inte om minnena jag har passar i det nya isåfall och för o klara hantera allt behövs antagligen ett nytt nätt agg på det :) så det blir en senare fråga.

 

men kan ju omformulera så här istället, när jag känner det är dags nästa gång, vad är mest strategiskt att lägga pengarna på? moderkort, minnen, nätagg, processor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår din tankegång och tycker det är klokt att vänta med minnena – kanske finner du dig helt nöjd med 2GB? Det blir längre väntetider vid datorn, visst, men spelar det egentligen någon roll för dig (och med denna faktiskt några år gamla maskin)?

 

Klokt att avvakta därför att socket 939-moderkort som sagt använder vanligt DDR vilket med all sannolikhet inte kommer gå att ta med sig till och återanvända i nyare dator.

 

Men kanske kommer vidare uppgraderingar av den hursomhelst att skjutas på en överskådlig framtid sen när du väl har sett vad den går för med HD4850-kortet..? Det kortet kommer bli en helt grym vitamininjektion..! :thumbsup: Så jag föreslår iaf att inte tänka på eventuella nya processorer, moderkort etc i nuläget utan först bara se vad datorn egentligen har att komma med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra svar, det är ju lätt o hamna i tanken "bara lite till" men nu väntar jag bara på det nya kortet så hoppas jag att kommer känna att datorn både räcker o blir över.

 

tack för lugnandet av mina nerver :)

 

och! såg precis att dom släppt requirements för fallout 3

kommer min dator att palla trycket?

 

http://fallout.bethsoft.com/eng/info/faq.html

 

 

2 ram är ju precis vad jag har, och med nya kortet ska det fungera, men kommer processorn att klara det?

[inlägget ändrat 2008-10-14 10:46:14 av bobhansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men kommer processorn att klara det?

Det kommer gå jättebra med tanke på att lägsta kravet ju inte var högre än en trött gammal P4 2.4GHz. Och som rekommenderat hade de visst ganska slött bara skrivit Core 2 Duo... Men vadå Core 2 Duo – en snorbillig E4500 eller ganska dyr E8500 eller vad!? :-P I alla fall går det utifrån den rekommendationen också att tolka in AMD X2 och alltså din egen processorfamilj. Jag antar att det allra viktigaste här är att processorn är dubbelkärnad, som din...

 

Och så måste man väl erkänna att jag faktiskt har beställt Fallout 3! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

hej!

 

har äntligen fått kortet och installerat och spelat hela helgen, fungerar jättebra! men ajg tänkte ju skicka lite data också för o jämnföra korten, felet är bara att jag inte lyckas få igång 3dmark06 efter jag satt i det nya kortet. bara står o tuggar och aktivitetshanteraren säger att den "svarar inte" några förslag? vore kul o se dom nya siffrorna :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har äntligen fått kortet och installerat och spelat hela helgen, fungerar jättebra!

Men det lät ju grymt kul! :) Äntligen får man kanske säga för det har ändå gått snart en månad sen du startade den här tråden. :thumbsup:

 

Vet inte om du även skaffade Vista för då bör 3DMark06 helst vara Build 1.1.0. Därutöver finns en hotfix som bör vara installerad vid testning på lite nyare hårdvara (som ditt HD4850 exempelvis).

http://www.futuremark.com/download/hotfix_feb08/

 

Och ja det skulle vara intressant att se resultatet! Högre upp spekulerade jag ju i att datorn med lätthet skulle komma att passera åtminstone 7500 poäng (som svågern får i XP64 med "likadan" dator och HD3850 AGP).

 

P.S. Har du prövat med bara en ominstallation av programmet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har provat o installera om o ta bort o installera igen osv. den bara står o tuggar ändå, kör fortfarande på xp, ville se förändringen på samma system som jag redan kört på.

 

ska se om jag hittar lite patchar och ta hem den där hotfix så märkar vi om det löser sig.

 

det tog mig lite bråk med leverantören och nästan tre veckor för o få kortet. bättre sent än aldrig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick en idé: uppdatera moderkortets bios. Kan vara det som behövs och det skulle då inte vara första gången heller utan jag har några gånger varit med om när det var enda lösningen för 3DMark. Och det finns minst ett par exempel på det här i forumet också...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att den där hotfixen kommer att göra susen. Känner igen problemet att det står och tuggar - löstes med hotfixen.

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att den där hotfixen kommer att göra susen.

Då får vi hoppas på det! :thumbsup: Bara det att programmet inte ens går att köra skvallrar ju att något inte står helt rätt till... Och jag tycker inte att man ska vara nöjd förrän datorn fungerar absolut friktionsfritt.

 

Och så har det pratats om bl a Gothic 3 i den här tråden... :-) Och ifall

bobhansson inte råkar känna till det redan så är ju Forsaken Gods alldeles runt knutarna, verkar det som!

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/57526-gothic-3forsaken-godsfor-pc

 

Kunde inte heller hålla mig ifrån att sprätta plasten på Fallout 3 och känna lite på spelet. ;-) Och det verkar ha en sugeffekt a la Oblivion – svårt att stänga av det. Men första intrycken av grafikmotorn lämnade en del att önska och den kändes nästan gammal och t o m gränsande till att vara utdaterad inom en ganska snar framtid. Men man får väl se när man har hunnit spela lite mer in i spelet... Och ljudmotorn via DirectSound 3D så man måste köra via ALchemy för hårdvaruaccelerationen; för ett alldeles nytt spel! Spelet verkar vara DX 9 rakt av, och man har väl blivit bortskämd...

 

 

[inlägget ändrat 2008-11-11 04:23:29 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hotfix löste det med en gång

 

och dom nya resultaten!!

 

men först dom gamla ;)

installerade två gamla ram minnen jag hittade, ett 512 och 256, kom då upp o 2.8 gb ram.

fick då en score på (med det gamla kortet) 5141!

 

och nu med samma inställningar bara med det nya grafik kortet hd4850

7458!!

 

så du hade ju rätt sånärsom på håret!

 

så nästan 50% skillnad. o det måste ju va bra!

 

tack för hjälpen kan jag inte säga tillräckligt många gånger :)

 

o folk dissar gothic 3! gillar jag inte, enda jag kan tycka är att dom kunde balanserat närstriderna bättre. men forsaken gods ska jag absolut titta på, blir intressant o se hur dom löser plotten med tanke på vad som hände i slutet av trean.. ska bli kul!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installerade två gamla ram minnen jag hittade, ett 512 och 256, kom då upp o 2.8 gb ram.

Frågan är bara om du tjänar något alls på det eller om det blir som "det man vinner i gungan förlorar man i karusellen"? :-/ För sannolikt har nu dual channel inaktiverats så att minnesbandbredden är (teoretiskt sett) dubbelt lägre. Kan kontrolleras med cpu-z: http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

så du hade ju rätt sånärsom på håret!

Jo fast det är kanske inte alltid sådär jätteroligt att få alltför rätt. :-/ Jag hade nämligen gärna sett en ännu högre ökning men som du själv säger, en femtioprocentig sådan är mycket bra och en i högsta grad märkbar sådan. Och icke att förglömma är ju möjligheterna kortet har till att nyttja nyare tekniker för grafiken, upp t o m DX 10.1 samt att det kan använda HDR och antialiasing på en och samma gång etc.

 

Kortets lite högre resurser kan på sätt och vis åtminstone nyttjas indirekt genom att fläska på med kvalitetsinställningar. Även om processorn nu har lagt taket kan du nu i spelen åtminstone lägga på en massa anisotropisk filtrering och/eller antialiasing men ändå få samma fps som utan det..! :-)

 

tack för hjälpen kan jag inte säga tillräckligt många gånger :)

Föralldel! Ett stort grattis iaf till "nydatorn"! :-))

 

o folk dissar gothic 3! gillar jag inte, enda jag kan tycka är att dom kunde balanserat närstriderna bättre.

Jag håller med! Men ändå lite förståeligt eftersom det var det årets kanske trasigaste släpp så utgivaren har nog bara sig själv att skylla – att utnyttja de första köparna som rena betatestare, och i efterhand komma med patchar, kan straffa sig. Och att spela det utan communitypatchen är ju uteslutet.

 

[inlägget ändrat 2008-11-11 14:26:23 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...