Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SVT-playproblem i Linux (Fedora9)


Dada

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är en inbiten Windowsanvändare som nu bestämt mig för att testa Linux på allvar. Har installerat Fedora 9. På det hela taget är jag nöjd, det fungerar snabbt och smidigt, men jag har problem med att kolla på Webb-TV via SVT Play.

 

Jag installerade Adobe Flash Player för att få det att fungera, men bara bilden fungerar, jag får inget ljud. För övrigt fungerar ljudet i datorn (t.ex. När man lyssnar på musik eller kollar på film). Vad kan detta bero på? Hur ska jag bära mig åt för att få det att fungera? Dessutom visas endast vissa av klippen. Ibland blir det bara grått, ibland dyker någon RealPlayer ruta upp (har installerat RealPlayer) och ibland kommer som sagt bara bild men inget ljud (om klippet är i Flash-format).

 

Hur ska jag få ordning på detta?

 

Tack på förhand.

 

//En ovan Linux-användare

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stora problemet med "linux" är att vem som helst får sätta ihop en release (och precis som alla hembyggda bilar kanske inte attraherar alla bilköpare)

så är den presumtive linuxanvändaren tvungen att hitta nått ("en bil") som passar.

 

Själv har jag aldrig brytt mig om att felsöka linuxreleaser (det finns det andra som gör)

utan bara dragit hem en annan release och kollat om det jag är intresserad av funkar i den releasen.

Release? Ja varje distributör släpper en rad av releaser och kvaliten (sedd ur mina ögon för det jag vill använda den till) varierar kollosalt från release till release för många av de sk kommersiella aktörerna.

 

Och dessutom mellan distributionerna.

Kanske testa några andra distributioner?

Ubuntu

Mandriva

tex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...