Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återigen vilken sort??


-Kent-

Rekommendera Poster

Djungel!! Eller åtmindståne Härjedalsk vildmark, så känner jag inför det här med TV Kort, Hur i hela friden ska man veta vad/vilket man ska ha? Eller vad som passar i sin dator?

Har digitaltv via ADSL med Telia, har möjlighet att köra både trådlös bildochljud överföring via telias SMART lösning och via kabel. Datorn som jag ska se på Tv på är en HP Compaq nx9420(laptop). Vill någon kunnig där ute offra några minuter på en okunnig? Förresten, är det några mer uppgifter ni behöver?

Tack på förhand

 

///Kent

*Låt maskarna leva -Fiska med fluga!*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativen här är väl få? Du tar emot via nätverket och har en box som avkodar det åt dig. Det finns diskussioner på nätet om hur man når TV-strömmen, och avkodar den, i datorn men om de lyckats med detta vette tusan. Om det är tillåtet en helt annan sak. Om man gör så behövs givetvis inget TV-kort utan bara ett vanligt nätverkskort...

 

 

Men vi glömmer det för jag vet inte hur och det är troligen brott mot avtalet med Telia att göra så. Då återstår att ta emot signalen med dinn IP-TV box och sända denna vidare.

 

Då är nog enda alternativet att skaffa en DVB-T mottagare, för marksänd TV, med en s-video ingång. Då kan du med mottagaren, om du har bra mottagning och en bra antenn, ta emot de fria marksända kanalerna. S-video ingången, om din digitalbox har en sådan signal ut, kan du använda för att titta på den kanal som boxen är inställd på.

 

Telia smart? Inge djupare kunskap... men fortfarande har du väl en digitalbox som avkodar signalen och via kabel sänder den till TVn?

 

ed: Maskar? Behöver du lite mask? Ta en titt på bilden i denna tråd:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1078024

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2008-10-07 09:09:13 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...