Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Autoinloggning kaputt?


virtuosen2

Rekommendera Poster

Jag har valt att visa [senaste inlägg] finns inte någon ruta att logga in i.
Du menar att det är tomt vid Profil-knappen? Fick ett mejl om det från någon annan för ca 2 veckor sedan. Men det gick bra att logga in i IDG-ramen då, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Hej!

 

Vi håller på att undersöka det här felet. Det verkar inte ligga i just Eforum, utan i IDG:s centrala medlemsinloggning.

 

Ni som råkat ut för felet: har ni märkt ifall autoinloggningen funkar på andra IDG-sajter eller om det är samma fel där? (Om ni är medlemmar på någon annan sajt förstås...)

 

/Pontus, Eforum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat, dock inte denna vecka, att logga in via IDGs centrala system (där de accepterar epostadressen och icke mitt kundnummer som Eforum gör)

 

Samma problem då...

 

japp, fick logga in för att kunna skriva detta. Kan testa logga in via M3s forum nästa gång...

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer jag [senaste trådar] så loggar Vista in automatiskt (igentligen ett prg till fingerprint). Det finns då en inloggnings ruta.

Går jag in på någon tidning (Pc för alla) funkar det utan problem.

Kör ibland Ccleaner men har undantagit Cookies från IDG Eforum.

 

Idag på morgonen funkar det att vara inloggad.

 

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2008-10-23 05:29:26 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar för stunden att gå in via M3s forum. kan ännu inte säga om/att det löser det hela men kanske kanske att jag inte blir utslängd lika ofta med den ingången till IDG. Ska testa vidare.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har testat nu under helgen att, som sagt, gå in i IDGs system genom att starta på M3 forum. Nu sket det sig även den vägen, dvs jag var utloggad när sidan laddats. Det har varit stabilt fram till nu, dvs bättre än när jag går in via Eforum men det kan kanske vara slumpen som styrt det.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag igen.

 

Startar jag sessionen via M3s forum verkar jag behålla inloggningen oftast, dvs kanske 8/10 gånger.

Startar jag sessionen via Eforums startsida behåller jag inloggningen kanske 2/10 gånger. Det verkar med andra ord vara något globalt i systemet som inte fungerar som det ska men som är extra utsatt vid automatisk inloggning via Eforums startsida.

 

Eller?

 

Ja, något är det som är galet ivartfall.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Japp, det har med den centrala medlemsinloggningen att göra, och en av våra webbutvecklare håller på att rota i det just nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrar mig till att jag tappar inloggning 10/10 gånger vid start av session på Eforum.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pontus Jeppsson

Igår eftermiddag la Richard upp en fix som vi hoppas kan ha löst det här felet. Berätta gärna om ni fortfarande har problem, eller om fixen har hjälpt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

so far so good

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...